  • Data: 2021-11-13 23:38:17
    Temat: Re: BCD i UEFI
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "trybun" smo2im$9nu$...@g...aioe.org

    > Możliwe że jest taka opcja, jednak przecie nie będę stawał na uszach aby to
    osiągnąć,.

    Toż to NAJPROSTSZE rozwiązanie!

    > Chciałem wykorzystać BCD,

    To akurat jest najtrudniejszym z opisywanych w tym wątku.
    Zapewne są trudniejsze -- toż można dorzucić do tego 10 przysiadów... ;)

    > nie daje się to przełożyłem dysk z powrotem do starego kompa i Win XP czeka na
    uruchomienie w razie potrzeby.

    Jedno przestawienie w BIOS/UEFI na Legacy -- masz WXP...
    Gdy chcesz W10 -- przestawiasz na to, co było wcześniej...
    (nie pamiętam nazwy)

    > Być może gdy się trochę zaznajomię z UEFI i jego możliwościami do sprawy XP na
    nowym kompie powrócę.

    Być może. ;) Nawet -- zapewne! ;)
    Ustaw (w BIOS/UEFI) na Legacy -- będziesz miał start z MBR, czyli WXP.
    Powrót na GPT -- poprzez przestawienie z Legacy na to, co jest teraz.
    (wielkiego wyboru nie ma -- nie pomylisz się; jest Legacy i coś jeszcze)

    -=-

    Można tak rozwiązać, by z GPT startował W10, który
    skieruje start na MBR, skąd wystartuje WXP, ale po co?

    Można nawet tak zrobić, by jednym kliknięciem spod W10
    zlecić zamknięcie W10 i przebootowanie na WXP, ale po co?...

    --