  • Data: 2020-10-03 14:31:35
    Temat: Re: Bootloader
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.10.2020 o 12:27, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Jest coś godne zaufania, obecnie używane, co pełni funkcję GRUBa, czyli
    > pozwala na odpalanie róznych systemów Win i Lin, ale jakoś bardziej
    > przyjazne niż GRUB i mozliwe samowystarczalne? Uzywanie GRUBa bez Linuxa
    > jest kłopotliwe...
    >
    > UEFI obowiązkowo...
    >
    > Jak trzeba to uzyje GRUBa, ale dopytuję o alternatywy, może coś innego
    > mi się spodoba.
    nie wiem czy o to Ci chodzi, ale zobacz:

    https://www.plop.at/en/bootmanagers.html

    i ile pamiętam (a mogło mi się juz pomylić) to ten boot manager potrafił
    wystartować i przekonać komputer do bootowania z pendriva usb, albo cd
    romu. w sensie taki komputer który bez _tego_ bootmanagera nie potrafił.
    kiedy to było? zaraz po tym jak wymarły dinozaury, ale być może Tobie
    aktualna wersja sie przyda.

    ToMasz