    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Tue, 16 May 2023 14:03:05 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nvexw8wiiw27$.1rqutw4jx8neo$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1rwhvrisvyj4d.8m2gzl5xxr63$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jc5br6646ofj$.zob6nr4ibtxe$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lkhjrpltufyl$.o05ohwg72y1l$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Tue, 16 May 2023 11:49:18 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Opinia mocno odosobniona. W dodatku bez oparcia w faktach.

    Standard w bardzo specyficznych srodowiskach.
    A reszta ludnosci nawet nie wiedziała, ze cos takiego istnieje.

    > W praktyce okazała się niewystarczająca.

    Bo Word był płatny, i do rysynków sie sie kiepsko nadawał

    > Źródeł programów nie skasowano, więc zmiana hardware powinna być w miarę
    > bezbolesna.

    Z Unixa na Windows ... jest to pewne wyzwanie.
    Tu akurat spora częsc to chyba wsadowe programy, to moze łatwiej.
    Ha - ciekawe, w czym sie wypluwa dane do masek ... w PS? :-)

    > Raczej klastry. Jest dzisiaj system operacyjny, w którym rozdzielanie
    > obliczeń na wiele komputerów opanowano niemal do perfekcji.

    Szczegolnie, ze ten poziom tranzystorów jest ostatni, i moze sie ładne
    dzieli na fragmenty krzemu ..

    > Jaki Office? Nie wszystko kręci się wokół biura.

    Ale to biuro było :-)

    > Z tego co pamiętam,
    > to Xenix próbowano wdrażać w Policji (może nawet jeszcze w Milicji).
    > Chyba nie do spisywania protokołów przesłuchań.

    Policja ma duzo pracy typowo biurowej.

    > Jasnie, że nie chcę w Turbo Pascalu, bo kody kreskowe zrobię, ale
    > całej reszty już nie. Chyba że chodzi o to, że TeX kompilowany ze
    > źródeł za pomocą Turbo Pascala. W przypadku wersji DOS/Windows to
    > zdaje się prawda.

    > To akurat jest dość obojętne.

    > Ślepa uliczka, w którą nie warto iść.

    No ale program do wystawiania recept chcesz napisac.
    Musi miec opcje wydruku i teraz eksport do systemu e-recept.

    Pdf Ci niepotrzebny :-)

    > Dlaczego "trzeba" i jakie znaczenie ma "zakres 33-126"? Nie rozumiem.

    np Code128 ma 106 "znaków", czyli takich krótkich kombinacji pasków.
    Jedna odmiana obejmuje nawet wszystkie znaki ASCII, o kodach 32-127
    (spacja i DEL), ale to ciągle mało.
    Musisz mieć możliwość wprowadzenia i wydrukowania jeszcze kilkunastu.

    Nie ma sprawy - unicode pojemny, ale sie zaczynają cuda - jaki kod
    znaku wprowadzic, jak wprowadzic, czy po drodze nie ulegnie zmianie.
    Jak piszesz program całosciowy, od razu używając Unicode,
    to może nie ma problemów.

    > Przetworzenie źródeł TeX na gotowy skład książki w formacie PDF. Przyznam,
    > że tę sekundę wziąłem z sufitu, ale trafiłem niemal bezbłędnie. Teraz
    > zrobiłem realną próbę -- książka 720 stron, czas wykonania 0,639s.

    a wydruk jednej strony z pdf ?

    > No właśnie.

    J.