  • 131. Data: 2020-07-07 22:14:01
    Temat: Re: Co zamiast Raspberry Pi?
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 07/07/2020 21:48, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Można anulować pełnomocnictwo. Albo kontrakt czy zlecenie, którego
    > wykonanie jeszcze się nie rozpoczęło.

    Małżeństwo, wyrok i wiele innych rzeczy, które zaistniały, zostały
    wykonane, wydane itp. Zlecenie (którego wykonanie się nie rozpoczęło) to
    co innego niż wykonanie tego zlecenia. Zlecenie istnieje i można je
    anulować. Nie można anulować wykonania, które nie zaistniało.

    W myśl tego kedyś w kasie na
    > dworcu przystawiono mi na bilecie pieczątkę "ANULOWANO" i wydano
    > nowy bilet na inny dzień. W zasadzie to nie przychodzi mi na myśl
    > żadna sytuacja, gdy słowo "anuluj" pasuje do czegoś już wykonanego.

    Wszystkie przykłady, które sam podałeś odnoszą się do czegoś co już
    zaistniało. Wydano Ci ważny bilet. Istniejącą, nadaną ważność tego
    biletu anulowano.

    > O co więc chodzi?

    O to, że to jest niepoprawne i nielogiczne. Nie anuluje się czegoś co
    nie wystąpiło. Można anulować tylko to co jest (w jakimś, jednym z wielu
    sensów i znaczeń) dokonane, istniejące itp.

  • 132. Data: 2020-07-07 22:43:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Silver Dream ! napisał:

    > Małżeństwo, wyrok i wiele innych rzeczy, które zaistniały, zostały
    > wykonane, wydane itp.

    Słyszałem o ogłoszeniu małżeństwa nieważnym od samego początku (prawo
    kanoniczne) lub jego zakończeniu (rozwód, prawo cywilne). O anulowaniu
    małżeństwa nie słyszałem nigdy. "Anulowanie wyroku" -- to już w ogóle
    sobie nie wyobrażam, co to by mogło być (na pewno nic fajnego).

    > Zlecenie (którego wykonanie się nie rozpoczęło) to co innego niż
    > wykonanie tego zlecenia. Zlecenie istnieje i można je anulować.
    > Nie można anulować wykonania, które nie zaistniało.

    Dokładnie tak to postrzegam. Można anulować coś, co jeszcze nie
    nastąpiło. Dlatego nie ma "anulowania małżeństw".

    > Wszystkie przykłady, które sam podałeś odnoszą się do czegoś co już
    > zaistniało. Wydano Ci ważny bilet. Istniejącą, nadaną ważność tego
    > biletu anulowano.

    Ten świstek papieru niebył wart tych pieniędzy, jakie dałem. Anulowano
    prawo do przejazdu. Ten nie nastąpił.

    > O to, że to jest niepoprawne i nielogiczne. Nie anuluje się czegoś
    > co nie wystąpiło. Można anulować tylko to co jest (w jakimś, jednym
    > z wielu sensów i znaczeń) dokonane, istniejące itp.

    https://youtu.be/7R1z3nhcYjA

    Życie mówi co innego. Anuluje się "przed", coś, co jeszcze nie miało
    miejsca.

    --
    Jarek

  • 133. Data: 2020-07-07 23:12:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jul 2020 21:26:04 +0200, Silver Dream !
    <s...@n...net> wrote:
    > Wybaczcie ignorancję, ale... occo chodzi? No przecież panta rhei..

    Nie wchodzi się dwa razy do tej samej WODY a nie rzeki (bo rzeka to
    np. Wisła więc zawsze wchodzisz do Wisły). Woda w rzece płynie, raz
    może być czysta raz brudna stąd nigdy nie wejdziesz do tej samej
    WODY.
    Ale oczywiście nikt (z _reguły_) takich niuansów tego się nie czepia
    poza paru purystów z pme (no i jednej popularnej autorki
    kryminałów).

    --
    Marek

  • 134. Data: 2020-07-07 23:13:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 7 Jul 2020 21:15:10 +0200, Silver Dream !
    <s...@n...net> wrote:
    > Że ,,szabla świetlna" jest niepoprawnym określeniem bo to co na
    > filmach
    > widać nie może być szablą choćby dlatego, że nie jest jednosieczne
    > i nie
    > ma zakrzywionej głowni? :-)

    Wytłumacz to angielsko języcznyn fanom :). U nich się mówi szabla, u
    nas miecz i tak się przyjęło.

    --
    Marek

  • 135. Data: 2020-07-07 23:40:23
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przy czym stacjonarki wygryzają laptopy a nie telefony i tablety
    > jak głosili wszelakiej maści wróże od technologii.

    tablety to pieśń przeszłości - idą w niszę. Zastępują je telefony - z
    większymi neico ekranami (6" w telefonie to imho poroniony pomysł)

    a stacjonarki nie wygryzają laptopów tylko laptopy wygryzały stacjonarki
    do pewnego momentu i używają ludziki lapków do jegnego a stacjonarek do
    drugiego... i dobrze.

    Ci którzy pracują regularnie na lapkach szybko pożałują.... kręgosłup
    jeden tylko...

  • 136. Data: 2020-07-07 23:51:33
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > BTW jak wygląda kwestia jakości i trwałości tych modułów eMMC,
    > stosowanych w niektórych komputerkach jednopłytkowych?

    A co to znaczy trwały? W jednym urządzeniu mam CY15B108 o deklarowanej
    trwałości 151 lat. Dla pewności w trzech egzemplarzach i z logiką
    głosującą na wyjściu. Śpię spokojnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 137. Data: 2020-07-07 23:56:58
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 07.07.2020 o 20:15, Marek pisze:

    > A kto powiedział, że reguła ma zawsze działać?? Nawet się mówi: "z
    > reguły to [...]" np. "z reguły mleko przywożą w piątek" co nie oznacza,
    > że _zawsze_ mleko przywiozą w piątek, tylko z reguły w piątek
    > (najczęściej).

    A kto powiedział, że występowanie wyjątków ma wzmacniać regułę? Czyli im
    więcej wyjątków tym lepsza reguła? W granicy, reguła, której przeczą
    wszystkie możliwe przypadki będące wyjątkami, jest najdoskonalsza, bo
    najmocniej potwierdzona.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 138. Data: 2020-07-08 00:39:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > tablety to pieśń przeszłości - idą w niszę. Zastępują je telefony - z
    > większymi neico ekranami (6" w telefonie to imho poroniony pomysł)

    Kiedyś w ogóle śpiewały solo? Bo ja mam ze cztery, sam nie wiem po co,
    ot tak sobie popacałem troche paluchem po ekranie na jakimś leniwym
    wyjeździe, i tyle.

    > a stacjonarki nie wygryzają laptopów tylko laptopy wygryzały stacjonarki
    > do pewnego momentu i używają ludziki lapków do jegnego a stacjonarek do
    > drugiego... i dobrze.

    Z tego co widzę, bardzo wiele laptopów pracuje stacjonarnie, z podłączoną
    zewnętrzną klawiaturą, myszą i monitorem, albo nawet dwoma. Sam tak mam.
    To po prostu jest często tańsze, mniej kłopotliwe rozwiązanie. Dopiero
    jak komuś wydajności brakuje, bierze peceta. Zatem to wygryzanie takie
    jakieś naprzemnienne jest.

    > Ci którzy pracują regularnie na lapkach szybko pożałują.... kręgosłup
    > jeden tylko...

    Coraz mniej używam, po prostu mniej okazji i potrzeb. Ale niektórzy mają
    tylko laptopa, jeśli wiele nie pracują, to wystarcza.

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2020-07-08 00:45:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kiedyś w ogóle śpiewały solo? Bo ja mam ze cztery, sam nie wiem po co,
    > ot tak sobie popacałem troche paluchem po ekranie na jakimś leniwym
    > wyjeździe, i tyle.

    aspirowały - jak kiedys netbooki

    > Z tego co widzę, bardzo wiele laptopów pracuje stacjonarnie, z podłączoną
    > zewnętrzną klawiaturą, myszą i monitorem, albo nawet dwoma. Sam tak mam.
    Ja też, ale używam więcej stacjonarek u siebie niż lapków (choć jednego
    i drugiego mam po kokardkę

    > Coraz mniej używam, po prostu mniej okazji i potrzeb. Ale niektórzy mają
    > tylko laptopa, jeśli wiele nie pracują, to wystarcza.

    owszem - wiele rodzin ma jako jedyny kompute domowy. Nie mniej jednak w
    normalnych warunkach i normalnych rodzinach powinien być i lapek i
    stacjonarka. A i tablet też by się rpzydał, aczkolwiek u mnie podobną
    rolę pełni co u ciebie. Może jak kupię sobie kolejny ale świeży (w
    sensie szybszy i ze swieżym androidem) to będzie miało to lepszy sens.

  • 140. Data: 2020-07-08 00:49:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A co to znaczy trwały? W jednym urządzeniu mam CY15B108 o deklarowanej
    > trwałości 151 lat. Dla pewności w trzech egzemplarzach i z logiką
    > głosującą na wyjściu. Śpię spokojnie.

    wysyłasz lądowniki na Marsa? :)