  • Data: 2023-12-20 11:34:59
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Usrawienia przeglądarek sprawiają, że nie widzę żadnych kampanii,

    Ale pełno tego na Youtubie, ci wszyscy "vlogerzy", którzy jak jeden mąż
    z własnej nieprzymuszonej woli zaczynają publikować testy z zachwytami
    nad nowym modelem. A propos, ostatnia kampania po ukazaniu się DJI Osmo
    Action 4 to był żenujący wysyp influencerów porównujących tę kamerkę z
    GoPro Hero 11 i później 12. I wszyscy twierdzący, jakie gówno jest to GoPro.

    > pierwsze Insta360 (X2) kupiłem bo było dużo tańsze od wszystkich Thet i
    > miało zachęcające, niemarketingowe recenzje. Max mi się w ogóle jakoś
    > nie pojawił co oznacza, że albo miał ceny na poziomie wymienionych Thet
    > (lub wyższe), albo nie był sprzedażowo obecny w moim grajdole.

    Kupiłem Maxa ok. 2 lata temu bezpośrednio od GoPro i kosztował mi po
    tamtym kursie jakieś 1750 zł. z darmową kartą pamięci, czyli bardzo
    konkurencyjnie względem Insta. W polskiej dystrybucji OIDP kosztował od
    2200 wzwyż. Kilka razy kupowałem różne sprzęty od producenta i udawało
    się zaoszczędzić kilka stówek.

    Chodziło mi o skargi w sprawie przegrzewania się i parowania soczewek od
    środka. Nie wiem co prawda, na ile to jest naprawdę rozpowszechnione.
    Pamiętam dużą nagonkę na forum DPReview i podobnych miejscach na
    obiektyw Panasonika 14-140, która, jak się okazała, dotyczyła wady w
    jednej sztuce.

    > Insta mają bardzo zadowalającą żywotność akumulatorów. Max odpowiada
    > raczej X2, przy czym X2 zapisuje też raw, a Max chyba nie?

    Max RAWów nie ma, ale według mnie przy takich malutkich matrycach
    wystarczy ustawienie kontrastu na minimum, przynajmniej tak miałem w
    kompaktach. Dynamika matrycy o dziwo jest całkiem OK. I akurat robienie
    zdjęć Maxem według mnie mija się z celem, wymaga to bardzo dokładnego
    wypoziomowania lub później bujania się w jakimś programie w rodzaju
    PTGui. Lepiej użyć stop-klatkę, bo w video poziomowanie można zrobić
    automatyczne. Jest minimalnie mniejsza rozdzielczość przy minimalnym
    ogólnym pogorszeniu jakości obrazu. Ale do poważnych panoram 360 to i
    tak się nie bardzo nadaje. Szczerze mówiąc dlatego trochę kusi mnie
    rozdzielczość zdjęć X3, muszę jeszcze pobawić się dostępnymi w sieci
    zdjęciami z niego.

    > Tak z 2x 8k na filmy 360 to byłoby chyba w sam raz. A dzwięk, oba insta
    > też mają czerokanałowy, tylko jak tego słuchasz? Piszesz o brzmieniu,
    > więc chodzi o jakość?

    Słucham na przykład na wielokanałowym zestawie kina domowego. Ale w
    ambisoniku chodzi także o to, że kiedy obracasz obraz wideo VR360, to
    odpowiednio przesuwają się źródła dźwięku. To bardzo fajny efekt, robi
    wrażenie nawet w stereo.

    I na dużym ekranie (mam projektor) wideo 360 świetnie się ogląda. Jeżeli
    chodzi o tzw. immersion, to wrażenie jest większe niż od filmów 3D. To
    samo dotyczy zdjęć 360 vs stereoskopowe. Bo sporo tymi ostatnimi się
    bawiłem.