  • Data: 2023-12-21 04:59:04
    Temat: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-12-20, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Ale pełno tego na Youtubie, ci wszyscy "vlogerzy", którzy jak jeden mąż
    > z własnej nieprzymuszonej woli zaczynają publikować testy z zachwytami
    > nad nowym modelem. A propos, ostatnia kampania po ukazaniu się DJI Osmo
    > Action 4 to był żenujący wysyp influencerów porównujących tę kamerkę z
    > GoPro Hero 11 i później 12. I wszyscy twierdzący, jakie gówno jest to GoPro.

    Praktycznie nie oglądam żadnych takich kanałów. Okazjonalnie, jak mam
    coś kupić szukam recenzji, ale aż tak często nie kupuję.

    GoPro jest MZ bdb, choć pozbawienie Hero 12 GPS'a to MZ zdecydowanie
    krok wstecz. I jeszcze głupie tłumaczenie, że zrobili to bo dla
    użytkownika ważniejsza jest żywotnośc akumulatorów. Jakby nie można było
    tej opcji wyłączyć. Dość oczywiste, że postanowili zaoszczędzić. Pytanie
    czy będzie opcja z wbudowanym GPS'em, czy też dojdzie kolejny sprzęt do
    tagowania smartfonem.

    AC od DJI nie interesowałem się dotychczas. Patrzę, że to Action 4 ma
    większy sensor, ale tak pobieżnie przeglądając, nie wiem w czym GoPro
    miałoby być aż tak gorsze.

    > Kupiłem Maxa ok. 2 lata temu bezpośrednio od GoPro i kosztował mi po
    > tamtym kursie jakieś 1750 zł. z darmową kartą pamięci, czyli bardzo
    > konkurencyjnie względem Insta. W polskiej dystrybucji OIDP kosztował od
    > 2200 wzwyż. Kilka razy kupowałem różne sprzęty od producenta i udawało
    > się zaoszczędzić kilka stówek.

    Za X2 zapłaciłem ekwiwalent 1500-1800zł 1.5 roku temu. Za x3
    2000-2000zł w lipcu.

    > Chodziło mi o skargi w sprawie przegrzewania się i parowania soczewek od
    > środka. Nie wiem co prawda, na ile to jest naprawdę rozpowszechnione.

    Bez obudowy? Max chyba nie ma zdejmowalnych soczewek/nakładek? One się
    wszystkie mocno grzeją, te Insta też. Z gopro mam zwykle ten problem, że
    jak używam na ciepłym powietrzu a potem wlażę do wody, to faktycznie
    szybko paruje. Ale to nieco inny przypadek bo w obudowie. Hero 10
    (ostatni, który mam) ponoć tak się grzeje, że się sam z przegrzania
    wyłącza, ale jakoś mi się nie wyłącza a używam w tropikach.

    > Pamiętam dużą nagonkę na forum DPReview i podobnych miejscach na
    > obiektyw Panasonika 14-140, która, jak się okazała, dotyczyła wady w
    > jednej sztuce.

    No ja dla odmiany kiedyś ośmieliłem się tam skrytykować TG6 to myślałem,
    że banda fanbojów pożre mnie żywcem.

    > ogólnym pogorszeniu jakości obrazu. Ale do poważnych panoram 360 to i
    > tak się nie bardzo nadaje. Szczerze mówiąc dlatego trochę kusi mnie
    > rozdzielczość zdjęć X3, muszę jeszcze pobawić się dostępnymi w sieci
    > zdjęciami z niego.

    Nie robiłem tym jeszcze za dużo. Rozdzielczość jest wyraźnie lepsza (12k
    x 6k vs 6k x 3k), ale poza tym MZ do zachwytów daleko. JPGów się
    praktycznie nie daje oglądać - kupa szumów i silnych artefaktów
    wynikające z przesadnej obróbki/kompresji(?). Raw są akceptowalne (mniej
    artefaktów, szumy też odrobinę o dziwo mniejsze). Nie mam do końca
    przekonania czy był to dobry zakup, ale faktem jest, że z tymi z X2 to
    nawet nie ma co próbować najeżdżać na szczegóły.

    > Słucham na przykład na wielokanałowym zestawie kina domowego. Ale w
    > ambisoniku chodzi także o to, że kiedy obracasz obraz wideo VR360, to
    > odpowiednio przesuwają się źródła dźwięku. To bardzo fajny efekt, robi
    > wrażenie nawet w stereo.
    >
    > I na dużym ekranie (mam projektor) wideo 360 świetnie się ogląda. Jeżeli
    > chodzi o tzw. immersion, to wrażenie jest większe niż od filmów 3D. To
    > samo dotyczy zdjęć 360 vs stereoskopowe. Bo sporo tymi ostatnimi się
    > bawiłem.

    Muszę spróbować. Dotychczas jarałem się głownie samym aspektem 360.
    Część ludziw też bawią się tym na goglach VR, ale jakoś nie mam parcia
    nawet na sprawdzenie. 3D to przecież nie jest.

    --
    Marcin