  • Data: 2023-03-31 15:52:23
    Temat: Re: Dieselgate: sąd cofnął Volkswagenowi homologację silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 Mar 2023 11:57:18 +0200, Shrek wrote:

    > I jeszcze jedno - nie ma żadnego fundamentalnego powodu, żeby trwało to
    > tyle co samo zatankowanie.

    Kiedys jednak trwalo ciut dlużej, moze z powodu obsługi.

    > To że trzeba iść do kasy jest powodem
    > biznesowym nie technicznym i da się go prosto rozwiązać instalując
    > terminal przy instrybutorze.

    Owszem, ale w Polsce jakos nie są instalowane.
    Klient musi przez sklepik przejsc ?

    > Natomiast czas ładowania wynika z powodów
    > technicznych i nie jest prosto rozwiązywalny nawet większymi
    > ładowarkami. Bo po pierwsze to nie jest tak, że można sobie założyć po
    > prostu większą (sieć),

    Widzisz jakie są ładowarki - 250kW, 350kW ... u nas na razie to jest
    problem "trzeba założyc większą sieć".
    A jak sie juz załozy, to wtedy wychodzi, ze bateria po chwili
    ogranicza moc bardziej.

    > pod drugie większy prąd to większe przekroje
    > magistral zasilających (również w samochodzie co wiąże się z masą), po

    No ale chcesz miec 200kW pod pedałem :-)

    > trzecie nie przeskoczysz konieczności zastosowania złącza rozłączalnego,
    > co przy dużych prądach jest problematyczne, awaryjne i po prostu
    > niebezpieczne - przy 250kW trójfazowo wychodzi 400A. Przy ładowaniu AC
    > ładowarkę masz praktycznie w samochodzie - to też waży.

    Ale to juz chyba ładowarki DC.

    A w samochodzie ... masz falownik podobnej mocy.
    Moze i prostować potrafi ...

    > Obstawiam że skończy się to wymiennymi bateriami a pokątne ładowanie

    Jest możliwe, ale IMO - będzie trudno zorganizować.
    Choc producentów coraz mniej, to moze sie jakos dogadają ...

    > będzie traktowane jak bimbrownictwo (oczywiście prąd od tego już nie
    > stanieje).

    Szczególnie, jak sie podatek dołoży :-)

    > Przypomnę co pisałem kiedyś - cała ta eletrorewolucja skończy
    > się tym, że nie będziesz miał samochodu elektrycznego, prąd będzie w
    > chuj drogi a jeszcze dopłacisz do zakupu elektryków przez bogatszych od
    > ciebie i dodatkowo w rozbudowę infry. Na razie się sprawdza.

    A ja przypomne, ze ropa sie kiedys skonczy.
    O lodowcach nie wspominając ...

    > Tym co
    > piszą, że sobie bedą zasilać swoimi PV przypominam, że kilka lat temu
    > była praktycznie przymusowa wymiana kotłów na ekologiczne na pellet i
    > gaz - za chwilę będą zakazana i obłożone podatkami jako nieekologiczne.
    > Akcyza na paliwa to poważna pozycja w budżecie i tylko naiwni mogli
    > wierzyć, że to będzie tak, że będziesz jeździł sobie tanim elektrykiem
    > na tani prąd bez akcyzy:P

    No, nasz rząd to przewidział dawno temu, i stosowne studium zrobil.

    Akcyzę mozna zaplacic z góry przy zakupie wzorem Danii, albo
    co roku w podatku drogowym, albo od km w/g zaplombowanego drogomierza,
    kamer na drogach, GPS czy aplikacji w komórce ... a teraz kazdy unijny
    samochod ma komórke ...

    J.