eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach? › Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.136
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    Date: Fri, 28 May 2021 10:47:02 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s8qam7$l62$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <s8q618$i48$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.136
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 28 May 2021 08:47:03 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.136"; logging-data="21698";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.10.0
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 210528-0, 2021-05-28), Outbound message
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2694281
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-05-28 o 10:10, J.F pisze:
    > On Fri, 28 May 2021 09:27:35 +0200, Janusz wrote:
    >> Dlaczego Wodoru nie będzie szybko w autach?
    >> Bo poza problemami technicznymi sprawność kiepska.
    >>
    >> A co jeżeli auto ma wytwarzać sobie prąd w ogniwie paliwowym zasilanym
    >> wodorem? Tu sytuacja dramatycznie się zmienia. Dochodzą potężne straty
    >> przy produkcji wodoru poprzez elektrolizę, ok. 25-30 proc. energii
    >> pochłania transport i składowanie wodoru, sprawność ogniw paliwowych też
    >> jest ograniczona, w zależności od typu ok. 40-60 proc. energii zawartej
    >> w wodorze zamieniana jest na prąd. Do tego dochodzą oczywiście takie
    >> same straty w napędzie, jak przy ,,zwykłych" autach elektrycznych i...
    >> uzyskujemy całkowitą sprawność na poziomie rzędu nieco ponad 20 proc.!
    >> Słaby wynik!"
    >> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wod
    or-paliwo-przyszlosci-bez-przyszlosci/nt6jx7h
    >
    > A jak to wyglada w Mirai - jaka jest rzeczywista sprawnosc?
    Nie wiem, trzeba by poszukać ale podobno max to okolice 60%, to więcej
    niż ze spalania
    dlatego poszli w tym kierunku.
    Okazuje się że problemem jest czystość wodoru, wg innego artykułu
    jesteśmy potentatem w Europie w jego produkcji ale cały jest zużywany na
    miejscu no i do sprzedaży się nie nadaje bo jest zanieczyszczony. Ogniwa
    wymagają bardzo czystego co też podnosi odpowiednio jego cenę.

    >
    >> Z tego wynika że akumulatory zostaną z nami na długo w autach osobowych.
    >
    > Poczekamy, zobaczymy ... nawet, jak wodor w ciagu paru lat zniknie, to
    > zawsze moze wrocic.
    Ma szanse być w ciężarówkach bo tam jest go łatwiej zaaplikować
    konstrukcyjnie i kosztowo, ale osobówki to raczej zostaną na akumulatorach.
    >
    > Chyba, ze w miedzyczasie dorobimy sie wymiennych akumulatorow, czy
    > ogniw paliwowych na paliwo ciekle.
    Albo akumulatory z wymiennym elektrolitem, to wydaje się najbliższe do
    zrealizowania
    i najbardziej zbliżone obsługą do zwykłego tankowania.


    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: