-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
t.pl!not-for-mail
From: Cavallino <C...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dworak znowu atakuje
Date: Sun, 31 Jan 2021 06:26:41 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rv5f2h$p82$1$Cav@news.chmurka.net>
References: <1v69qztx5ecab$.dlg@myjk.org> <u...@m...org>
NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 31 Jan 2021 05:26:41 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
logging-data="25858";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <u...@m...org>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: Avast (VPS 210130-8, 30.01.2021), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2690815
[ ukryj nagłówki ]W dniu 31-01-2021 o 00:55, Myjk pisze:
> Tue, 26 Jan 2021 22:32:34 +0100, Myjk
>
>> Rynce opadajooo.
>
> Znalazłem ciekawy program do symulowania ruchu drogowego (PTV VISSIM),
> zresztą okazało się że jest takich programów całkiem sporo. Ogólnie
> polecam, ciekawe wnioski można powyciągać. Do rzeczy.
>
> Dwa identyczne "ronda", po dwa nieoznaczone kierunkami pasy ruchu, z tym że
> z różnymi warunkami ruchu po nich. Na każdym skrzyżowaniu na każdym wlocie
> jest puszczone po 800 pojazdów.
>
> Po lewej "rondo" gdzie ruch odbywa się literalnie jak w PORD, czyli
> obowiązuje definicja że "rondo" to JEDNO skrzyżowanie, w związku z tym
> jeździ się zgodnie z zasadami ogólnymi, trzeba się ustawić do manewru tj.
> jazda z prawego pasa dozwolona tylko w prawo (pierwszy zjazd) oraz prosto
> (drugi zjazd), niedopuszczalny z prawego pasa skręt w lewo i zawracanie,
> zaś jazda z lewego pasa jazda tylko prosto (drugi zjazd), w lewo (trzeci
> zjazd) oraz zawracanie (czwarty zjazd). W związku z tym że to zjazd ze
> skrzyżowania (a nie jakiś tam skręt w prawo na skrzyżowaniu na
> skrzyżowaniu), dopuszczony także zjazd bezpośrednio z lewego (wewnętrznego)
> pasa na lewy zjazdowy oraz że pojazd na rondzie, zgodnie z definicjami
> znaków przed skrzyżowaniem, ma pierwszeństwo gdy znajduje się na
> skrzyżowaniu.
Czyli klasyczne w Polsce rondo turbinowe, z ustąp pierwszeństwa na wjeździe?
Każde rondo można tak wymalować.
I nie ma wątpliwości, że jest to DUŻO bardziej przepustowa wersja.
Ćwiczyłem to (przed pandemią) codziennie, od czasu gdy wybudowali mi po
drodze do pracy rondo bez takiego oznakowania.
Koszmar i to mimo tego, że potrzbowałem na nim tylko w pierwszy zjazd w
prawo skręcić.
>
> Po prawej wersja tzw. rondoprostowaczy, czyli obwiednia to droga
> jednokierunkowa ze skrzyżowaniem na zjeździe, jest tam skręt ZAWSZE w
> prawo, zatem dozwolony skręt tylko z prawego pasa. Generalnie na rondzie
> wolna amerykanka, można robić co się chce (czyli z prawego można w lewo,
> zawracać, kręcić się po skrzyżowaniu), najważniejsze aby zjeżdżać prawym
> pasem (czyli ci co wjeżdżają lewym też muszą najpierw zjechać na
> prawy/zewnętrzny).
To jest wersja zwykłego ronda nieturbinowego, nie ma co do tego dorabiać
teorii, wystarczy tak rond nie malować.
Aczkolwiek przepisy ogólne o skrzyżowaniu TEŻ na TAKIM rondzie
obowiązują, więc ustawianie się na pasach PRZED rondem, powinno być
takie samo jak przed każdym innym skrzyżowaniem.
Czyli w prawo skręcamy TYLKO z pasa prawego, ale w lewo TYLKO z lewego
(chodzi o pasy przed rondem).
Wtedy nawet niewymalowanie turbiny by nie przeszkadzało aż tak bardzo.
Tyle że nikt tak nie robi i nikt tego nie ściga.
I nikt nie maluje odpowiednich kierunków ruchu na pasach przed takim
rondem, żeby jełopom o tym przypomnieć.
Wina tylko i wyłącznie zarządzających ruchem, a nie przepisów.
>
> Rezultat przepustowości widać na animacji
> https://youtu.be/POKLUTlXeaI
>
> Tak, tak, rondoprostowacze, stójmy dalej w korkach.
Takie przepisy niestety.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.21 20:11 r...@k...pl
- 31.01.21 21:28 Cavallino
- 31.01.21 23:37 r...@k...pl
- 01.02.21 07:36 Cavallino
- 01.02.21 13:58 J.F.
- 01.02.21 14:59 SW3
- 01.02.21 15:13 Cavallino
- 01.02.21 16:02 Myjk
- 01.02.21 16:03 Myjk
- 01.02.21 16:23 Myjk
- 01.02.21 16:27 Myjk
- 01.02.21 16:45 TomN
- 01.02.21 17:29 J.F.
- 01.02.21 19:58 Myjk
- 02.02.21 15:54 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Warszawa => Inżynier DevOps (projekt JP) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Senior Account Manager (on-site) <=
- 2024-04-27 Wrocław => Dyrektor Sprzedaży (branża usług/produktów IT) <=
- 2024-04-27 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=
- 2024-04-27 Chrzanów => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-04-27 Ja pierdolę...
- 2024-04-27 Ryby i kawitacja
- 2024-04-27 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-04-27 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-04-27 Bażanowice => Inżynier Industrializacji - Elektronik <=