  • Data: 2023-05-21 22:03:53
    Temat: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/05/2023 21:26, Marek wrote:
    > Jaka tezę? Niczego nie udowadniam tylko stwierdzam fakty.

    Te fakty to schizofreniczne łaczenie kropek na osobnych kartkach.

    > Jak zwykle  nie pojmujesz w czym rzecz.

    Pojmuję. Dlatego że pracowałem od ~20 lat nad oprogramowaniem, w którym
    responsywnośc i szybkosc były *krytyczne*, włącznie z Twoim ukochanym
    UI. I programowanie nowoczesne (funkcyjne, obiektowe, szablonowe,
    abstrakcyjne) było niezbędnym elementam uzyskania tego efektu.

    Wiem więcej o programowaniu responsywnego UI niż może Ci się wydawać. I
    wiem, że to nieosiągalne w C bez absultnie iditycznego poziomu szamba
    jaki by wygenerowało. Ilość skomplikowanych rozwiązań jest
    przytłaczająca jak na jezyk do pisania dupereli.

    > Globalnie świat oprogramowania
    > (produktów, efektów) jest zjebany.

    Podpowiem: jest dużo kiepskich programistów. Wina języków typu C++ jest
    tu niewielka. Dużo większa wina języków klikalnych, kieposkiego
    kształcenia i wsysania na stanowiska programistów byle kogo z ulicy.

    Byłem w procesie rekrutacyjnym jako kandydat i jako manager teamu.
    Jestem "rekrutowany" prawie codziennie (absolutnie nie przesadzam).
    Byłem częscią procesu edukacji ludzi z dyplomami informatyków. Można
    powiedzieć, że widziałem wszystko, z każdej możliwej strony.

    Ludzie, przyjmowani na stanowiska programistów, są kiepscy. W dużej
    większości. I nie chodzi tu o znajomośc wyszukanych algorytmów. O
    zwyczajną intuicję, talent i umiejętności poza edukacyjne.

    Wiesz ilu, w ostatnich 5 latach, widziałem ludzi po studiach,
    kandydujacych na stanowisko programisty, mających hobby z choć z okolicy
    informatyki? Zero.

    Tu szukaj przyczyny, dla której niektóre aplikacje są napisane źle. Ba,
    przytłaczająca większość.

    > Ja nie wnikam czy z powodu, że  99%
    > programistów to idioci czy języki obiektowe do niczego się nie nadają.

    Wnikasz. Poprzednie wypociny to było narzekanie na to, że UI jest
    nieresponsywne bo obiektowe.

    Już się wycofujesz w panice?

    > To nie ma znaczenia.

    Ma.

    Idiotą można być w dowolnym jezyku.

    Natomiast Ty pondniosłeś konkretną, nieistniejącą korelację. Tak
    naprawdę jesteś tylko następnym konserwatystą który usilnie stara się
    zrzucić problem na rzeczy, których nie pojmujesz.

    Wina Tus^M^M^Mobiektowości.

    > Ja oceniam CAŁOŚĆ. A ta jest zjebana. Czynnik
    > zjednania jest nieistotny.

    Przed chwią wyjasniłeś czym jest ten czynnik, że to "obiektowe
    badziewie". Nawet ekran poplułeś. Czyli jednak ucieksza w panice od
    własnej argumentacji?

    Co ma wspólnego obiektowe pisanie z kipeskim kodem. Nie wyjaśniłeś, ale
    pewnośc już masz.

    > Skoro programiści są be a języki cacy to
    > może dostosujemy języki do możliwości programistów jacy są, co?

    Dostosowujemy. Dlatego embedded trzyma się C. Miganie diodą czasami jest
    krytyczne istotne, a wiadomo, że ludzie w embedded to nie idioci i nigdy
    błedów nie popełniają. W końcu ta dioda to może być silnik respiratora.
    Trzeba się skupić i pisać porządny kod, od razu, bez błedów i najlepiej
    na produkcji.

    Natomiast reszta ludzi, świadomych swoich ograniczeń, spodziewa się
    języków bezpiecznych, utrudniajacych popełnienie błędu. Język C++
    bezpieczny nie jest, ale jest *bezpiczeniejszy* od C. I za darmo. Jeśli
    ktoś nie bierze tego darmowego obiadu, bo ma kretyński konserwatyzm we
    krwi, to nic nie poradzę. Musi nastapić zmiana pokoleniowa i
    uszczelnianie szamba po obecnym pokoleniu programatorów C. Tak jest od
    ponad 20 lat z miejsca, gdzie widzę to na żywo. I jeszcze długo będę
    widział, bo skumbrii w tomacie wśród programistów nie brakuje, wbrew
    obiegowej opinii to nie tylko ludzie otwarci na nowości.