  • Data: 2023-05-21 17:05:53
    Temat: Re: Dziwny problem z kodem w C (gcc mips/pic32)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/05/2023 08:58, Dawid Rutkowski wrote:x
    > Ale co to, Arduino to jakaś biblia, wyrocznia?

    Nie. Kuźnia nowych programistów.

    De facto to oni nie będą mieli problemu z przejsciem na C++ w poważnej
    pracy później.

    Z czasem nastapi wymiana pokoleniowa.

    Nowi nie będą bredzić o wyższości C nad resztą świata, tylko wezmą
    narzedzie które nie dość, że znają, to jeszcze jest bardziej użyteczne
    niż patyk po dziadku.

    > Czy ci twoi "embedowcy" to na Arduino chowani

    To przyszli pracownicy dużych korpo kształtujących rynek.

    Dokładnie ten trend pojawił się na początku 2000 roku. Nowi ludzie
    przyszli do dużych korpo i kopnęli w dupę zasusznych programistów C.
    Efektem czego dzisiaj możesz pisać o wiele większe aplikacje, w bardziej
    bezpieczny i wydajny sposób. A kto został w C, ten przegrał, choć ciągle
    miganie diodą całkiem łatwo napisać w C.

    > chowanie dzieci na nortonie to tyle samo co embedowców na Arduino)?

    Nie mam zielonego pojęcia skąd to porównanie i nie wiem co chcesz osiągnąć.

    W latach 80 i 90 obecne pokolenie programistów chowało się na
    asemblerze, basicu, rejestrach blittera czy obsłudze covoxa.

    To, że szkoły były zapuszczone i pokazywały głównie Nortona i Taga nic
    nie zmianiło: hobbyści mieli swoje, znacząco bardziej twórcze zabawki
    niż kopiowanie plikow z lewa na prawo.

    Szkoła, ale i dowolna inna instytucja państwowa, nigdy nie będzie
    nadążać za postępem. Jak ktoś jest zdolny, wyprzedzi program.

    Musiałeś coś przespać, bo ogólnie dużych projektów w C nikt nigdzie już
    nie utrzymyje inaczej, niż pakujac w C++ i wrapując. Niektórzy mówią na
    to uszczelnianie szamba. Jak popracujesz z takim kodem to zrozumiesz
    dlaczego.