  • Data: 2022-08-04 13:58:17
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 4 August 2022 at 13:48:57 UTC+2, J.F wrote:
    > [...]
    > Moze.
    > Ale jak mowimy o elektrolizie wody (z dodatkiem kwasu lub zasady),
    > to wydziela sie wodor i tlen.
    > przez 10ms to pewnie w formie malutkich pecherzykow na elektrodach.
    >
    > I co - wchloną sie przez nastepne 10ms,
    > czy np przereguja z nowo wytworzonym wodorem i tlenem na tej samej
    > elektrodzie?
    >
    > Hm ... jesli elektrody platynowe, jak to na laboratoryjny elektrolizer
    > przystalo, to moze i spalanie katalizuje ?
    >
    > A na zwyklych niklowych czy weglowych jak bedzie ?

> [...]
    Jeżeli w akumulatorach bezobsługowych następuje rekombinacja tlenu z wodorem pod
    ciśnieniem
    i nie ma potrzeby uzupelniania elektrolitu przez lata
    to podczas elektrolizy AC mieszanie tlenu z wodorem następuje bez przerwy,
    a ciśnienie slupa wody wywołuje efekt rekombinacji
    A jak słup wody niski to mieszanka gazów 2H2 + O2 sie wydostaje i zapala

    Niech każdy sam sprawdzi