  • Data: 2022-08-04 14:59:59
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 4 August 2022 at 14:43:25 UTC+2, J.F wrote:

    > Jak pisalem - IMO, to glownie z powodu niskiego napiecia. Nie
    > wydzielaja sie gazy.
    > A jak duze to cisnienie?
    > To z filmu to jakies 20-40 cm ...
    > Wielu sprawdzilo. Mieszanka sama sie nie zapala.
    >
    > Kolega mial kiedy takie urzadzenie - elektrolizer, DC, ale bez
    > rozdzielonych gazow, mieszaly sie nad wodą i węzykiem do palniczka
    > dochodzily.
    > I palniczek to spokojnie spalal, bez wybuchow.
    >
    > J.
    --Jak pisalem - IMO, to glownie z powodu niskiego napiecia. Nie
    wydzielaja sie gazy.

    Gazowanie w akumulatorze nie wynika z napięcia a wysokiego prądu
    o szybkiego ladowania./ rozladowania, czemu towarzyszy grzania się płyt i calego
    akumulatora

    Stare akumulatory samochodowe gazowaly podczas ladowania i uznawano to za
    prawidłowośc, jak iza prawidłowośc uznawano potrzebe uzupelniania elektrolitu.
    I nie było to przed wojną a całkiem niedawnoi.

    Ale potem zaobserwowano, że instalując zawory, otwierające się dopiero pod dużym
    ciśnieniem, następuje przed gazowaniem rekombinacja wodoru z tlenem i uzupelnianie
    elektrolitu nie jest potrzebne, bo akumulatory nie wysychają

    I takich używam od lat, moi znajomi i nikomu by do głowy nie przyszło aby sprawdzać
    poziom elektrolitu pływakiem
    i go uzupełniać.

    A napięcie ladowania aku w samochodzie to mniej niż 15 V, czyli nadal niskie.,

    I o tej rekombinacji piszę.

    Akumulatory żelowe mają zawory , co łatwo sprawdzic odklejając plastikową klapkę
    i mają właściwośc wysychania w UPS-=ach i z tego powodu sa wymieniane co 3 lata,
    \bo jak suche to tracą pojemnośc, a jak mniejsza pojemność to są przeładowywane w
    cyklach, grzeją się i wydziela sie tlen i wodór
    które wydostaja się przez zawory cisnieniowe.

    Opisano, że pomaga wlanie niewielkich ilości kwasu z cytryny