  • Data: 2022-08-04 15:14:02
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Aug 2022 05:59:59 -0700 (PDT), a a wrote:

    > --Jak pisalem - IMO, to glownie z powodu niskiego napiecia. Nie
    > wydzielaja sie gazy.
    >
    > Gazowanie w akumulatorze nie wynika z napięcia a wysokiego prądu
    > o szybkiego ladowania./ rozladowania, czemu towarzyszy grzania się płyt i calego
    akumulatora

    Jedno z drugim sie wiaze ... ale ... czy te akumulatory ładuje sie
    duzym pradem ?

    > Stare akumulatory samochodowe gazowaly podczas ladowania i uznawano to za
    prawidłowośc, jak iza prawidłowośc uznawano potrzebe uzupelniania elektrolitu.
    > I nie było to przed wojną a całkiem niedawnoi.

    ale tez samochody mialy elektromagnetyczny regulator napiecia.

    > Ale potem zaobserwowano, że instalując zawory, otwierające się
    > dopiero pod dużym ciśnieniem, następuje przed gazowaniem
    > rekombinacja wodoru z tlenem i uzupelnianie elektrolitu nie jest
    > potrzebne, bo akumulatory nie wysychają

    No coz - musze sprawdzic te samochowe, ale jak pisalem - IMO to one
    nie sa szczelne.

    > I takich używam od lat, moi znajomi i nikomu by do głowy nie przyszło aby sprawdzać
    poziom elektrolitu pływakiem
    > i go uzupełniać.

    Ja tez nie ... ale jestes pewien, ze masz w nich takie zawory
    bezpieczenstwa?

    > A napięcie ladowania aku w samochodzie to mniej niż 15 V, czyli nadal niskie.,

    W takich sprzed kikunastu lat raczej 13.8.
    We wspolczenych, z systemem start-stop wiecej - ale ambitnie
    sterowane.
    Zalecenia producentow co do ładowania jeszcze inne.

    > I o tej rekombinacji piszę.
    >
    > Akumulatory żelowe mają zawory , co łatwo sprawdzic odklejając plastikową klapkę

    Ale nie żelowe - samochodowe rozruchowe.

    > i mają właściwośc wysychania w UPS-=ach i z tego powodu sa wymieniane co 3 lata,

    No wysychaja. A czemu, skoro jak piszesz - nie powinny ?

    > bo jak suche to tracą pojemnośc,

    IMO - bardziej traca wydajnosc pradową.

    > a jak mniejsza pojemność to są przeładowywane w cyklach, grzeją się i wydziela sie
    tlen i wodór

    Ale w UPS raczej nie ma ukladu ladowania czasowego.

    > które wydostaja się przez zawory cisnieniowe.

    J.