  • Data: 2022-08-04 14:43:23
    Temat: Re: Elektroliza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 Aug 2022 04:58:17 -0700 (PDT), a a wrote:

    > Jeżeli w akumulatorach bezobsługowych następuje rekombinacja tlenu z wodorem pod
    ciśnieniem
    > i nie ma potrzeby uzupelniania elektrolitu przez lata

    Jak pisalem - IMO, to glownie z powodu niskiego napiecia. Nie
    wydzielaja sie gazy.

    > to podczas elektrolizy AC mieszanie tlenu z wodorem następuje bez przerwy,
    > a ciśnienie slupa wody wywołuje efekt rekombinacji

    A jak duze to cisnienie?
    To z filmu to jakies 20-40 cm ...

    > A jak słup wody niski to mieszanka gazów 2H2 + O2 sie wydostaje i zapala
    > Niech każdy sam sprawdzi

    Wielu sprawdzilo. Mieszanka sama sie nie zapala.

    Kolega mial kiedy takie urzadzenie - elektrolizer, DC, ale bez
    rozdzielonych gazow, mieszaly sie nad wodą i węzykiem do palniczka
    dochodzily.
    I palniczek to spokojnie spalal, bez wybuchow.

    J.