  • Data: 2021-01-22 14:14:24
    Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.01.2021 o 12:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup

    > Liczysz 20 mln pojazdow ? a ile z nich jezdzi ?
    przeczytaj proszę co napisałem. w drugim wyliczeniu wziąłem pod uwagę
    tylko paliwo sprzedawane na stacjach benzynowych.

    > A czy malo ... 1.5kW przez 10h daje 15kWh, powinno starczyc na 100km.
    > Dziennie. 36kkm rocznie.
    średni jest zdecydowanie mniejszy. ale dostawczakom i tirom braknie.
    JEśli ktoś robi parę tyś, to znaczy ze spokojnie moze się przesiąść na
    jednoślada.
    > A tak naprawde - jak sie nie beda ladowac w szczycie, to pradu starczy
    > ... tylko po co zamieniac samochody benzynowe na weglowe ...
    doprecyzuje. jeśli będą się ładować "nie w szczycie" i będzie ich mało,
    to "zrobią dobrze" elektrowni. Dla czego? Wyobraź sobie ze z ekekrtowni
    idą drutki do każdego domu, do każdego odbiornika. każdy drutek powinien
    być obciążony lekko przed maksimum. wtedy inwestycja w drutek jest
    opłacalna w 100%. jeśli drutki nie są obciążone, to szkoda było je
    montować - strata. wykorzystanie "drutków" w nocy, jest zajebistym
    pomysłem dla elektrowni a nie dla użytkowników (to oczywiście nie jedyny
    powód)
    Ale teraz śmiesz mnie, jak ludzie techniczni mówią - to jest szansa dla
    nas, dla konsumentów. jaka szansa przepraszam? Pomóc elektrowni? Bo
    sobie pomożesz jak będziesz ćwiczył, zdrowo jadł, a nie tanio ładowął
    auto. siądź na rower, na jednoślad elektryczny przez pół roku - tak
    pomożesz sobie i środowisku
    ToMasz