-
Data: 2021-01-22 13:57:29
Temat: Re: Elektromobilność - chyba tylko latem?
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2021-01-22 o 11:30, ToMasz pisze:
> 2. potwierdzają się moje słowa, że TERAZ elektryfikacja transportu jest
> możliwa, jeśli zamiast 20kwh na setkę, będziemy zużywali 2kwh, na setkę,
> czyli małe pojazdy elektryczne i równocześnie tiry na tory. czyli nie
> jest to prolbem ogniw, kabli, tylko ciasnych mózgów i wygodnych tyłków
> ToMasz
TIRy na tory to fantasmagoria. Jeśli nie będzie jakichś nakazów, to tego
się nie da pogodzić z wolnym rynkiem - zawsze będzie drożej i wolniej.
To się może opłacić tylko w ruchu międzynarodowym i to dalekobieżnym, bo
nikt rozsądny nie będzie wysyłał ciężarówki z Berlina do Poznania koleją.
Prędkość handlowa pociągów towarowych w Polsce to 25 km/godz. Jest to
liczone od momentu wyruszenia pociągu. A gdzie czas oczekiwania na
załadunek? Ile trzeba jechać do najbliższej rampy załadunkowej? Jak
przetaczać wagony z delikatnym towarem na górkach rozrządowych?
Rzuciłbyś telewizor - nawet zapakowany w pudełku - z rąk na podłogę? Bo
tak to się mniej więcej odbywa...
No i policzmy - np. długi dystans - bo nikt na krótkim tak towaru nie
wyśle - powiedzmy z Gdańska do Katowic. 500 km. Ciężarówka jedzie 85
km/godz, co daje średnio 6 godzin jazdy + 1 godzina odpoczynku - razem
mamy 7 godzin. Koleją - 20 godzin bez wspomnianego czasu na załadunek. A
w tym czasie kierowcy i tak trzeba płacić, a siedzi gdzieś w wagonie
pasażerskim doczepionym do pociągu.
No i kto ma takich pociągów pilnować - każde zatrzymanie pod semaforem
to ryzyko kradzieży. Tory zwykle są w dość odludnych miejscach, a
pociągi długie i trudne do upilnowania.
T.
Ps. ok. 15 lat temu PKP Cargo uruchomiło takie przewozy na/z Ukrainy po
szerokim torze. Niestety ekonomicznie było to nieopłacalne i interes
zawieszono.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.21 14:14 ToMasz
- 22.01.21 14:17 ToMasz
- 22.01.21 14:42 Jacek Maciejewski
- 22.01.21 14:46 Jacek Maciejewski
- 22.01.21 15:12 Pete
- 22.01.21 17:44 J.F.
- 22.01.21 20:11 Myjk
- 22.01.21 21:37 Lisciasty
- 22.01.21 21:39 Lisciasty
- 22.01.21 22:49 Shrek
- 22.01.21 22:54 Shrek
- 22.01.21 23:09 Shrek
- 23.01.21 11:58 T.
- 23.01.21 13:30 T.
- 23.01.21 14:14 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
Najnowsze wątki
- 2024-05-08 Osoby które znają informacje tajne
- 2024-05-08 doprowadzenie przymusowe świadka
- 2024-05-08 Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- 2024-05-08 Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- 2024-05-08 Chess
- 2024-05-08 Gruby pasożyt nasyła tajną policję na aktywistę z Rzeszy działającego w SZAP!
- 2024-05-08 Chess
- 2024-05-08 IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- 2024-05-08 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-08 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-08 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-08 Koniecznie potrzebuję kampera...
- 2024-05-08 Gorzów Wielkopolski => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-08 => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-08 Warszawa => Junior Rekruter <=