  • Data: 2017-12-14 21:03:41
    Temat: Re: Elektryczność a środowisko
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-12-14 o 15:32, s...@g...com pisze:

    Witam dawno nie widzianego kolegę :-)

    > Ale statystycznie to prawda. Mam na oku dwa auta. Jedno robi 40kkm rocznie a drugie
    7kkm.

    Widzisz, to ja jestem niepoprawny statystycznie. Biuro mam 2 piętra
    niżej a mimo to rocznie przejeżdżam 30tys km. ;-)

    > Jak patrze na przebiegi aut za granica to tez jest podobnie. Tyle ze tych
    niezuzytych nikt nie sprzedaje bo nie ma powodu.
    > A te zajeżdzone są zajeżdzone ale maja krecone liczniki aby wygladaly na
    niezajezdzone.

    Tak na marginesie: u nas kręcone. "U nich" to więzienie więc się boją.

    > Ty se pomysl ile krecone sa te co dymia, pala olej...

    To głównie zależy od właściciela. Np. mój (V6 3l) ciągnie go tyle co
    prawie nówka (R4 1.6l). Kosztowało to trochę ale było warto nie tylko z
    w/w względu. Znam przypadki osobników, którzy wymieniają filtry w
    autach dopiero co po gwarancji po 60.000 km. Powszechnie stosuje się
    "long life'y".

    Popatrz na to:
    https://i0.wp.com/blog.modbargains.com/wp-content/up
    loads/2014/02/dsc00860rvk.jpg

    Mechanik, u którego serwisuję swoje auto pokazał mi Merca V8, który
    zaczął mieć problem z zapłonem. Znaleźli przyczynę. Silnik właśnie tak
    wyglądał :-D Opór oleju (jeśli tak to coś zwać) był tak duży, że ułamał
    elementy kanału łańcucha w aluminiowym bloku silnika. Łańcuch wcale ich
    nie dotykał :-D Oczywiście chodziło o olej long life. Polak potrafi!

    --
    Pozdrawiam,
    Marek