  • 11. Data: 2007-01-21 12:27:07
    Temat: Re: Exatel - Wiatry - Brak światłowodów
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Robert CyberM napisał:

    > netia zaliczyla pad wezla w Poznaniu z powodu... braku ups'ow (oficjalna
    > wersja). to sie nazywa podejscie, ja mam podtrzymanie na dluzszy okres niz
    > oni. ehh... na szczescie w srodku nocy i po paru godzinach ruszylo.

    Allegro powino się im przykładnie dobrać do tyłka za ten pad. Ja, poza
    odpowiedzią z automatu juz po 8 godzinach od zgłoszenia awarii, nie
    otrzymałem żadnych wyjasnień. Zgłoszenie pewnie tradycyjnie zamknięto bez
    konsultacji z klientem, jak to mają w zwyczaju.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 12. Data: 2007-01-21 13:36:22
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 21 Jan 2007 10:38:59 +0100, Robert CyberM wrote:

    > to chyba zawsze warto :) w kazdym razie jak gdzies w Wielkopolsce to chetnie
    > sie pojawie

    rozumiem w ten wtorek o 11 ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 13. Data: 2007-01-21 14:33:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 21 Jan 2007 02:52:39 +0100, Maciej Bebenek wrote:

    > Przepraszam CIe uprzejmie, ale w tej chwili pieprzysz jak potłuczony.
    > Zjawisko przewrócenia się słupów WN jest mniej więcej tak samo
    > prawdopodobne, jak trzesienie dna morskiego przy Sinapurze. Co prawda,
    > oba zjawiska miały miejsce w tym roku, ale to o niczym nie świadczy.
    > A topologię sieci Exatela zna każdy, kto mial cokolwiek wspólnego z
    > Internetem, oczywiście profesjonalnie, a nie na zasadzie WBP :-P

    tylko co to interesuje tych biednych klientow StrrrowgerNet-u z ktorych
    czesc zapewne zlozy wnioski o nerwozdrade ?

    zjawisko przerwacania sie slupow WN jest takim samym zjawiskiem jak
    zjawisko przerywania swiatlowodow przez koparki, a dokladniej mowiac -
    sposob zabezpieczenia sieci przed jego skutkami jest taki sam -
    alternatywna droga dostarczenia sygnalu, zreszta podobnie a moze i
    bardziej tyczy sie to samego StrrrowgerNet-u

    trudno - mleko sie rozlalo, pewnie chlopaki jakas rezerwe postawia

    Reasumujac - przechodzace przez ostatni tydzien przez nasz kraj wichoor-y
    pokazaly na co je stac i obnazyly slabe punkty bardzo wielu, zarowno
    mniejszych, jak i wiekszych sieci. Zapewne dzieki temu wielu z nas
    wyciagnie stosowne wnioski ktore posluza w budowaniu bardziej niezawodnych
    sieci :)

  • 14. Data: 2007-01-21 15:02:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > alternatywna droga dostarczenia sygnalu, zreszta podobnie a moze i
    > bardziej tyczy sie to samego StrrrowgerNet-u

    Siur. Tysiace koparek oraz tysiące wichur codziennie krąży nad i po
    Lwówku i czyha na każdy kawałek drutu/światła zawierającego Internet :-P
    O złomiarzach nie wspominając.

    Owszem, może znajdziesz dostawcę, który zaoferuje Ci w 99,9999 %
    redundantne łącze, ale informuję, że jego cena nie będzie 2 x cena
    podstawowa. Nie bedzie też to liczba 5.

    Że też ci od trzęsienia ziemi tego nie wiedzieli :-) Albo poszkodowani
    kilka lat przez powódź na Sląsku.

    O koparce można usłyszeć raz, dwa razy w miesiącu, o słupie WN raz na
    kilkanaście lat. Widzisz jakąś różnicę? Plamy na słońcu w przypadku
    radiolinii też będziesz zasłaniał?

    M.

    PS. Na początku lat '90 w domu, w którym mieszkam założyliśmy sobie
    spółdzielczą TVSAT podłączoną do azartu. Kilka dni po uruchomieniu była
    taka śnieżyca, ze najpierw zanikł sygnał, a potem czasze anten zalepiły
    sie mokrym sniegiem na parę godzin. W sumie przerwa trwała ok. pół doby
    - na nieszczęscie to była sobota ;). Afera była straszna -
    sasiedzi-"fachowcy" klęli, jak można do tego dopuścić? Osłonić,
    podgrzewać, cokolwiek. Tłumaczyłem grzecznie, że zaniki dla takich
    parametrów anten, wyliczone naukowo ;-) to około 18 godzin rocznie
    (deszcz, śnieg itp).
    Od tamtej pory (czyli mniej więcej przez 12 lat) zjawisko śniegu i
    deszczu uniemożliwiającego odbiór pojawiło się może trzy razy...

  • 15. Data: 2007-01-21 18:37:30
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

    > rozumiem w ten wtorek o 11 ?
    jeszcze tylko gdzie ? bo dzien/godzina moga byc
    --
    Robert CyberM

  • 16. Data: 2007-01-21 19:26:55
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Sun, 21 Jan 2007 19:37:30 +0100, Robert CyberM wrote:

    > jeszcze tylko gdzie ? bo dzien/godzina moga byc

    no jak to gdzie ?

    Szanowny Pan polipa nie czyta ?

  • 17. Data: 2007-01-21 19:45:46
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

    > Szanowny Pan polipa nie czyta ?
    no tak ;) oczywiste miejsce
    --
    Robert CyberM

  • 18. Data: 2007-01-22 23:03:19
    Od: "Almon B. Strowger jr" <b...@p...com>

    Informuję, że od godz. 11:10 dnia 22.01.2007 łaczność naszej sieci z
    Internetem została przywrócona. Jeśli ktoś chce sobie popatrzeć na
    poprzewracane słupy 220kV to zapraszam na http://fotografia.strowgernet.pl

    --
    Pozdrawiam, Almon B. Strowger jr

  • 19. Data: 2007-01-22 23:13:54
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Almon B. Strowger jr napisał:

    > poprzewracane słupy 220kV to zapraszam na http://fotografia.strowgernet.pl

    Na moje to jest linia max 110 kV. 220-ka ma podwójne izolatory.

    Dobrze, że już macie łączność, a swoją drogą pomyślcie o jakimś backupie na
    łącze :)

    Pozdr!

  • 20. Data: 2007-01-22 23:34:42
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Na moje to jest linia max 110 kV. 220-ka ma podwójne izolatory.
    energetykiem nie jestem, ale masz racje :))

    dobrze, że u mnie słupy mają większe :D

    > Dobrze, że już macie łączność, a swoją drogą pomyślcie o jakimś backupie
    > na łącze :)
    zobaczymy jak jutro to będzie wyglądało :))

    --
    pozdros
    icek