  • 481. Data: 2021-04-29 08:58:29
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.04.2021 o 13:08, Piotr Gałka pisze:

    > Nie czytałem tamtego wątku, ale Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy, że
    > nie ma 100% zabezpieczeń.

    W świetle podsuwanej pod nos umowy przy zakupie ma takie
    zabezpieczenia.  Umowa w żaden inny sposób tego nie wyjaśnia.

    > Pozwij Słońce, że nie chce się ustawić dokładnie na wprost Twoich paneli.
    > P.G.

    To nie ze słońcem podpisywałem umowę.

  • 482. Data: 2021-04-29 08:59:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > To sobie nie akceptuj. Prawa grawitacji też możesz sobie nie akceptować.

    > Bronię logiki a nie umów, których Ty nie rozumiesz.

    > Rzeczywistość jest taka, że spamujesz kolejną grupę bredniami. Teraz
    > przed południem kolejne kilkanaście postów. Co to ma na celu?
    > Przekonanie świata, że się myli?

    Ani milimetra meteorytyki, "jaki ten trybun jest złym klientem i
    dyskutantem", spamerze.

    Z drugiej strony chyba wiesz co to grzeczność i kultura, tak więc nie
    rób zarzutów że komuś odpowiadam na grupie choć temat jakości
    zawieranych umów już dawno wyczerpałem.

  • 483. Data: 2021-04-29 09:01:56
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.04.2021 o 22:08, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup

    > Zaraz tam "szyfrowanym".
    > Zdajesz sobie sprawe, ze AV moze chronic tylko przed wirusami, ktore zna.
    >
    > Pojawi sie jakis nowy wirus, to nie bedzie chronil.

    W tej kwestii moje zdawanie sobie sprawy nie ma nic do rzeczy. Mamy
    jasną umowę a opierajmy się na swoich domysłach?

    > No coz, sam musisz sobie odpowiedziec, czy rozmowa byla:
    > -proponujemy instalacje o mocy (do) 7.2kW ... i w zasadzie taka jest,
    > tylko zle zamontowana, bo dobrze sie nie dalo,
    > -oferujemy instalacje o mocy (do) 7.2kW, ale u pana wyjdzie troche
    > mniej, bo dach zly,
    > -pan chce 5MWh rocznie, wiec na pana dachu musimy zalozyc 7kW, aby
    > tyle wyszlo .. srednio.

    Nie ma argumentów to sobie je wymyślasz, jakie do diabła widzisz "do" na
    mojej umowie?

    > No coz - czasem wiedza lub doswiadczenie.

    > No ale zaraz - kupiles drogi AV, bo masz w umowie, ze w 100%
    > zabezpiecza komputer ?
    >
    > J.

    Kupiłem AV który ma zabezpieczać system, a on z definicji tego nie robi,
    on nie wykrywa ŻADNEGO szyfrowanego wirusa.

  • 484. Data: 2021-04-29 09:02:46
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.04.2021 o 13:13, Piotr Gałka pisze:

    > No bo wnioski wyciągane z błędnego założenia (że to jest oszustwo) są
    > co najmniej tak samo błędne jak założenie.
    > P.G.

    Widzę że Twoja znajomość określenia "oszustwo" jest tylko taka sobie. Z
    umiarkowanej ciekawości - czy w Twoim świecie coś w ogóle zasługuje na
    takie miano?

  • 485. Data: 2021-04-29 09:03:21
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.04.2021 o 14:27, Jacek pisze:

    > Sąsiad całkiem niedawno założył 7,5 kW i pokazywał mi w słoneczny
    > dzień 7,5 kW mocy oddawanej. Byłem zaskoczony, bo to był marzec przed
    > południem.
    > Jacek

    Całkiem nieźle, choć chwilowe wskazania mogą wprowadzać w błąd, ale mamy
    jasność że z instalacją raczej wszystko wporzo.

  • 486. Data: 2021-04-29 10:01:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-29 o 08:58, trybun pisze:

    > W świetle podsuwanej pod nos umowy przy zakupie ma takie
    > zabezpieczenia.  Umowa w żaden inny sposób tego nie wyjaśnia.

    Skoro miałem się nie odzywać to już nie odpowiadaj na moje maile
    napisane przed ustaleniem, że się nie odzywam!

    Ty rozumiem z tych co muszą mieć:
    - w umowie na mikrofalówkę napisane, żeby nie wkładać do środka jajek,
    - w umowie z operatorem komórkowym że z telefonem, który dostałeś w
    promocji nie należy nurkować i jakby się zamoczył to nie suszyć go w
    mikrofali,
    - w menu w restauracji przy herbacie koniecznie musi być uwagą, że można
    się oparzyć,
    - itd.

    To, że mikrofalówka rozgrzewa potrawy od wewnątrz, że ogrzewana woda
    (powyżej 4 stopni) zwiększa swoją objętość i rozsadzi jajko, że woda i
    silne pole elektromagnetyczne szkodzą elektronice, a gorącą herbatą
    można się oparzyć to są przykłady wiedzy podstawowej, której posiadanie
    w XXI wieku u swojego rozmówcy można zakładać (z wyjątkiem sytuacji, gdy
    rozmówca ma dopiero kilka lat, lub jest pacjentem psychiatryka).

    Robisz bardzo dziwne założenie. Nauka pisania to jest może 1% wiedzy
    zdobywanej w szkole. Ty zakładasz, że umowa musi być tak pisana jakby
    klient stracił 99% swojej wiedzy a nie stracił tego 1%.
    Założenie bezsensowne. Jeśli założyłeś, że stracił 99% wiedzy to załóż,
    że stracił 100% i wtedy ustalaj jak ma wyglądać umowa gdy klient nie
    umie pisać i czytać.

    > To nie ze słońcem podpisywałem umowę.

    Ale to ono i Twój dach nie chcą spełnić warunków przy których jest
    zdefiniowana moc paneli.
    Jak nie do Słońca to może do dachu pretensje - czyli do tych co stawiali
    dom. Tam zapewne była jakaś umowa.
    P.G.

  • 487. Data: 2021-04-29 10:05:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-29 o 09:02, trybun pisze:

    > Widzę że Twoja znajomość określenia "oszustwo" jest tylko taka sobie. Z
    > umiarkowanej ciekawości - czy w Twoim świecie coś w ogóle zasługuje na
    > takie miano?

    Oczywiście.
    Jak ktoś dzwoni i się przedstawia jako policjant, który proponuje
    przelanie gdzieś pieniędzy aby ochronić je przed hakerem, który właśnie
    planuje ich kradzież z konta w banku.
    P.G.

  • 488. Data: 2021-04-29 10:25:35
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-04-29 o 10:05 +0200, Piotr Gałka napisał:

    > Oczywiście.
    > Jak ktoś dzwoni i się przedstawia jako policjant, który proponuje
    > przelanie gdzieś pieniędzy aby ochronić je przed hakerem, który
    > właśnie planuje ich kradzież z konta w banku.

    No ale z drugiej strony, powinieneś wiedzieć, że to tak nie działa - to
    przecież wiedza z zakresu oczywistości życiowych, do tego nie potrzeba
    żadnej szkoły. :)
    Nie żebym bronił Trybuna, bo podał niestety za mało informacji, niemniej
    istnieje jakaś niezerowa szansa że faktycznie ma w umowie
    jakieś dziwne "zamontowana instalacja osiągnie do x kW przy dobrej
    pogodzie", wówczas jego ew. roszczenia mogą mieć sens. Póki nie uściśli
    co tam podpisał, to nie sposób cokolwiek osądzić.

    Mateusz

  • 489. Data: 2021-04-29 10:33:52
    Od: BudynPL <b...@g...com>

    czwartek, 29 kwietnia 2021 o 08:59:47 UTC+2 trybun napisał(a):

    > Ani milimetra meteorytyki, "jaki ten trybun jest złym klientem i
    > dyskutantem", spamerze.

    jak było merytorycznie toś oznajmił, że matematyki sobie nie życzysz.
    Trudny klient jesteś, jeśli w marcu oczekiwałeś w szczycie 7,2kW to w czerwcu
    dostałbyś
    pewnie 9kW. A przecież zapłaciłeś za 7,2. Zła umowa!
    Po prostu ciężko sie rozmawia gdy ktoś odmawia przyjęcia do wiadomości
    technicznych informacji jak działa elektrownia fv.
    :)

    b.

  • 490. Data: 2021-04-29 11:39:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No ale z drugiej strony, powinieneś wiedzieć, że to tak nie działa
    > - to przecież wiedza z zakresu oczywistości życiowych, do tego nie
    > potrzeba żadnej szkoły. :)

    Z ilu bym stron nie patrzył, to ktoś, kto najpierw stawia zarzuty
    niezgodności z umową, jednak wielokrotnie upominany nie chce tej
    umowy zacytować -- to ten ktoś w pełni zasługuje na miano oszusta.

    > Nie żebym bronił Trybuna, bo podał niestety za mało informacji,

    "Bronił"?! "Podał za mało informacji"?! Facet stworzył wątek na 475
    postów, prawie co drugi jest jego autorstwa, zasypuje w nich nadmiarem
    informacji, tyle że całkiem bezużytecznych. Od podania tych istotnych
    wciąż się wykręca. Na tej grupie jest nowością, wielu dało się nabrać,
    ale na innych te oszustwa są dobrze znane i mało kto chce z takim
    typem gadać.

> [...]
    > pogodzie", wówczas jego ew. roszczenia mogą mieć sens. Póki nie
    > uściśli co tam podpisał, to nie sposób cokolwiek osądzić.

    Ma albo zapisaną moc w kWp, czyli moc instalacji bez uwzględnienia
    położenia i całkiem abstrakcyjną (jak konie w silniku samochodu),
    albo ma moc szczytową, potencjalnie osiąganą przez jeden lub dwa
    dni w roku (o ile w tym dniu nie ma chmur). Te dni są w lecie lub
    późna wiosną, na pewno nie w zimie przed 6 marca.

    --
    Jarek