    From: Daniel Kulesza <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Info z UKE
    Date: Sat, 05 Mar 2011 10:20:26 +0100

    Dla mnie sam pomysł wywarcia presji na nieuczciwych operatorów jest
    słuszna. W moim rejonie jest masa nartostrad 6mega działających przez
    cały czas jak 2 megówki. Z tym trzeba walczyć.

    Czytając jednak artykuły o proponowanych zmianach, mam wrażenie, że
    rozpoczęła się kampania wyborcza. Jak ministerstwo może sugerować
    ludziom, że mogą nie płacić za Internet? I żeby tego nie robić wystarczą
    jakieś subiektywne testy przez nich przeprowadzone.

    Klient ma zawsze płacić, tak jak ja zawsze muszę płacić podatki (i
    dopiero później mogę dochodzić czy słusznie zapłaciłem czy nie). Jeżeli
    coś jest nie tak ma złożyć reklamację i dopiero na jej podstawie można
    cokolwiek stwierdzić (czy ma rację czy nie).
    Jeżeli jakieś regulacje zostaną wprowadzone, to bardzo szczegółowo
    należy wyjaśnić klientom za co odpowiada ich operator.

    Jakiś czas temu dzwoni do BOK przychodzi klientka z informacją, że nie
    działa jej Internet. Pytam jakie są objawy. odpowiedziała "Włączam
    przycisk na komputerze i mam czarny ekran". Tłumaczenie, że ja
    odpowiadam za dostarczanie Internetu, a nie za jej sprzęt zajęło z 15minut.