  • Data: 2011-03-05 14:19:21
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-05 14:32, Sied@r pisze:
    > Zastanawiałem się jak takie testowanie mogłoby wyglądać.
    >
    > Przyznam szczerze, że aby było to uczciwe widziałbym na zasadzie:
    >
    > UKE - zakupuje sobie wydajny router BGP.
    >
    > Wnioskuje, względnie wymusza ustawo na dostawcach ISP - styk peeringowy.
    > Mówiąc o dostawcach mam na myśli głównych dostawców w Polsce takich jak
    > GTS, ATM, CDP, TP, NETIA itp. względnie nawet na dostawcach
    > zagranicznych, którzy działają w naszym kraju - w zasadzie coś takiego
    > można załatwić w LIM.

    dlatego kiedyś wszyscy testowali na dsl.cz dopóki nie okazało się, że
    serwer nie wyrabia, bo prosty adres powoduje, że cały świat zaczął sobie
    tam testowa :)

    speedtest.net jest lepszy, bo ma wiele serwerów w wielu lokalizacjach.

    Problemów jest oczywiście więcej. Operatorzy sami też mają czasem
    problemy w szkielecie. Żeby to działało, to łącze operatora do LIM
    musiałoby być sumą wszystkich łącz, jakie sprzedał jakimkolwiek klientom
    w całej Polsce. Nierealne. Plus serwery, które by to testowanie
    (szczególnie "ciągłe" testowanie przez kilka godzin, bo przecież jak bym
    przyłapał operatora na <90% to będę "testować" dalej, żeby mieć
    darmowego neta) to musiałaby być ogromna farma. Innymi słowy -
    musielibyśmy stworzyć drugi speedtest.net ale "nasz" i tylko "dla nas",
    bo wpuszczenie obcych mogłoby fałszować statystyki. Pachnie mi to
    stworzeniem nowego chińskiego internetu.

    No i jeszcze jak określać kto jest dużym operatorem, który ma do tego
    np. LIMu doprowadzić łącze do "testera" ? To wogóle jakaś utopia się
    robi ... aaa noi czemu do LIMu akurat :) a może na Jordana w Katowicach
    ? Albo do PIXa w Poznaniu ? ....

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym