  • Data: 2020-11-19 14:03:14
    Temat: Re: Izera juz jest
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/11/2020 13:50, Cavallino wrote:
    > Tego nie wiadomo, można założyć, że baterie (o ile jakieś są) obecne,
    > nie muszą być docelowymi.

    Czyli obili jakiegoś meleksa blachą? No no, to już prawie koniec,
    pozostały detale.

    > Ale którego?
    > Silnika, baterii, nadwozia, czy elektroniki?

    Najlepiej wszystkiego.

    Masz know-how, masz ludzi, rządzisz. Inaczej to zwykła mnotownia. Tu czy
    w Kazachstanie, żadna różnica.

    Problemem jest to że u włądzy są sami tumaniści, prawnicy i inna
    swołocz. Nie mają pojęcia dlaczego każdy inzynier w tym kraju jest na
    wagę złota w dłuższej perspektywie, a kolejnych hitoryków nam naprawdę
    nie potrzeba więcej. I tu wchodzi Czarnek, cały na białoczerwono.

    > Ale Hyundai nie produkuje baterii, tylko kupuje na zewnątrz.

    Bo może szacują bezpieczeństwo na na tyle wysokie że opłaca się robić
    outsourcing.

    Powiedzmy że jutro Chiny wstaną i powiedzą "ale ta syberia to w sumie
    nasza była od zawsze".

    I co teraz? Putin popuści w spodnie, ale rynek się przetasuje wszędzie.

    Kto będzie w stanie produkować lokalnie na terytorium pod kontrolą, wygrywa.

    > Tak jak my będziemy musieli, o ile do czegoś dojdzie.
    > Tak samo robią wszyscy inni poza Teslą.

    Może jednak Tesla dobrze kombinuje. Trzymają know-how, to czy ktoś
    zapłaci $1k więcej za baterię produkowana w USA a nie Tajlandii nie ma
    znaczenia, a bezpieczeństwo i kontrola rekompensują to.

    > Chyba nie Niemcy

    Może mówimy o innej.

    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/610240
    ,volkswagen-id3-produkcja-akumulator-baterie-lg-chem
    -fabryka-polska.html

    > Nie doczekasz się, to wszystko ściema.
    > Jak wszystko co PIS mówi.

    Ale PiS nie mówi o meleksach z kiepskim wyglądem tylko o
    nie-wiadomo-czym-ale-na-pewno-zarąbistym-z-fajnymi-k
    olorami.

    A ja meleksa chcę. Tylko bez wad, ale też bez specjalnych zalet. Od, do
    sklepu, do lasu, nad jeziorko, z wtyczką do mojego PV.