  • Data: 2022-06-15 21:47:38
    Temat: Re: Jak to zasilić
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 15 czerwca 2022 o 21:14:02 UTC+2 Piotr Wyderski napisał(a):

    > Ale tu chodzi o krótki czas błysku, czy wpompowanie jakiejś ustalonej
    > ilości energii w tym czasie? Bo krótki czas błysku to banał. Wyłączasz
    > tranzystor i LED nie świeci.

    Pewnie "za długi czas błysku" miał oznaczać za małą moc.
    Bo czy problemem może być samo to, że świeci?
    Zamyka się migawkę i już.
    Chyba że świeci dłużej niż przerwa między fotami.

    > Pokazywałem kiedyś LMG5200 przełączające kilka A w ~1ns.
    > Masz rozrusznik?

    Szanowny kolego (to na wyrost, bo ze mnie elektryk na poziomie prowizorki - no ale
    ładniejsze to niż zacząć od "Te"), "elektryka prąd nie tyka" nie dlatego, że z czego
    innego (elektryk, nie prąd) skonstruowany (bo z tej samej gliny ulepion), tylko
    dlatego, że elektryk wie, jak się zachowywać - czy też jak się nie zachowywać - by
    prąd, szczególnie o wysokim napięciu, nie miał szansy tknąć.
    Żebyś potem nie miał kogoś na sumieniu.
    "Ofiary takich porażeń umierają zazwyczaj w trzeciej dobie".
    Coś jak Louis Slotin.
    Choć nie jak na filmie, bo nie miał czasu sam policzyć, ponieważ zaraz zaczął rzygać.
    Ale może ktoś policzył i przynajmniej umierał (Slotin, nie ten, co policzył) ze
    świadomością, że tylko siebie zabił.
    A Fermi (Fermi! Osobiście!) mu mówił, że jak nie przestanie tak się bawić, to za pół
    roku będzie martwy (Slotin, nie Fermi)...