  • Data: 2022-06-15 22:09:04
    Temat: Re: Jak to zasilić
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski wrote:

    > Pewnie "za długi czas błysku" miał oznaczać za małą moc.

    Moc mu ogranicza indukcyjność połączeń i pojemność struktury świecącej.
    Dlatego szarżuje z napięciem, by mu się szybciej przeładowywało.
    Technicznie nie musi tego robić: albo skompensuje pojemność szeregową
    indukcyjnością, jak w starym telegrafie, albo nie będzie wyłączał LEDa
    do zera.

    > Bo czy problemem może być samo to, że świeci?

    Ale czemu ma świecić? Poświata luminoforu to nanosekundy, prąd pompujący
    przerwaliśmy, o emisji jednofotonowej nie dyskutujemy, by się przejmować
    kT/e.

    > Szanowny kolego (to na wyrost, bo ze mnie elektryk na poziomie prowizorki - no ale
    ładniejsze to niż zacząć od "Te"), "elektryka prąd nie tyka" nie dlatego, że z czego
    innego (elektryk, nie prąd) skonstruowany (bo z tej samej gliny ulepion), tylko
    dlatego, że elektryk wie, jak się zachowywać - czy też jak się nie zachowywać - by
    prąd, szczególnie o wysokim napięciu, nie miał szansy tknąć.

    Do spowodowania problemów, w tym śmiertelnych, musisz mieć minimalną
    energię. Jeśli nie przegnie z kondensatorem wyjściowym, to nic mu się
    nie stanie. Chodzenie po dywanie w suchy dzień potrafi wygenerować nawet
    20kV, a nikt od dotknięcia klamki nie umiera, choć rzeczywiście staje
    się gwałtownie gadatliwy.

    > Żebyś potem nie miał kogoś na sumieniu.

    Jak nie ma rozrusznika, to nie będę. Ale słownik Stommy może być przydatny.

    Pozdrawiam, Piotr