    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak zgłosić awarię do Orange
    Date: Mon, 28 Sep 2020 17:45:42 +0200

    Pan Krystek napisał:

    > Pytanie do speców: jak zgłosić w Orange awarię, ale nie przez ten AI
    > automat, ani nie przez 19393, gdy się nie zna numeru / kodu klienta?
    >
    > Taka sytuacja: byłem u rodziców znajomej na wiosce, obok ich domu leci
    > linia miedziana Orange, która obsługuje domy przy tej ulicy a do ich
    > domu doprowadza usługi przez LiveBox (numer VoIP + Internet po ADSL).
    >
    > W nocy była mocna wichura i konar drzewa spadł na linię telefoniczną i
    > przygniótł ją prawie do ziemi. Łączności brak. Starsi ludzie nie mają
    > pochowanych umów i zapisanych numerów klienta itp. i nie mogli zgłosić
> [...]

    Ha! To mi przypomniało o fakcie, że też mam problem z urwanym kablem.
    Dla mnie to nie jest "awaria" w ścisłym sensie, tylko "zawalidroga"
    w sensie dosłownym -- kabel zwisa dwa metry nad moją bramą, a dalej
    to wręcz leży na ziemi, by znów się wznieść na wysokoć słupa, który
    samotnie stoi w lesie i nikt już nie jest tam podłączony. Kiedyś był
    z kablami miedzianymi taki problem, że szybko się biodegradowały.
    Teraz odwrotnie -- ten leży tak już ponad rok, nikt go ukraść nie
    chce. Kraj widać rośnie w siłę, a ludzie żyją dostatniej.

    Wyciągnąłem telefon z kieszeni i odszukałem numer do biura zarządu
    TPSA. Tak stoi u mnie w książce, ale to już nie jest nieboszczka
    Tepsa, tylko Orange. Dwa przypisane tam mumery już nie istnieją
    (oszczędności, wszędzie oszczędności), ale trzeci działa. Odebrała
    miła pani, żaden tam "automat białkowy". Opowedziałem co i jak, pani
    zanotowała adres i ma przekazać do realizacji przez TP Teltech.

    Ten numer faktycznie jest magiczny, gdy jeszcze byłem abonentem, to
    tylko tam mi się udawało cokolwiek załatwić. Chyba nie powinienem
    go podawać publicznie, bo będzie na mnie, że zarząd musi się sam
    zajmować każdym urwanym drucikiem. Mogę mailem.

    --
    Jarek