-
Data: 2018-10-28 20:50:08
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-10-28 o 15:28, J.F. pisze:
>>
>> Ok, jasne. Tyle tylko, że komputery sterujące tymi pneumatycznymi
>> maszynami są z krzemu.
>
> Elektrozawory sa znane.
> A wspomniane mondeo nie mialo do tego komputera - galka bezposrednio
> krecila zaworem, a komputer nie jest potrzebny zeby skierowac nadmuch
> tam, gdzie kierowca sobie zyczy.
Ale my nie o tym.
>> Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
>> informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
>
> Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
> Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
> zarowka z kabelkami :-)
ECU ma mnóstwo informacji. Pewnie zależy od modelu auta. W ten sposób
mogę sprawdzić nawet sprawność konkretnej lampki w bagażniku - nie tylko
czy świeci ale czy pobiera właściwy prąd. Zacznie brać inny - jest
odłączana automatycznie. Wszystkie czujniki również na bieżąco są
testowane czy dają prawidłowy zakres odpowiedzi (u mnie wszystkie są z
interfejsem cyfrowym). Czujniki są praktycznie w każdym istotnym
elemencie silnika.
Jakiś kabel przetniesz - natychmiast jest informacja. Oczywiście jeśli
którąś z magistral uszkodzisz lub samo ECU, to dupa.
> Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
> pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..
Dlaczego? Jak dla mnie, nie mechanika, wszystko jest przejrzyste. Skoro
o wentylacji mowa, to np. monitorowany jest % wychylenia klapek
sterujących przepływem powietrza. W komputerze zapodajesz test klapek -
jeśli wychylenie którejkolwiek odstaje od żądanej wartości - pojawia się
błąd. W ciemno możesz iść do sklepu po nową. Co w tym trudnego?
Idźmy dalej - turbina i jej sterownik elektryczny. Na wyłączonym silniku
ustawiasz % otwarcia sterownika i nawet wizualnie możesz ocenić czy
działa poprawnie. A jak chcesz dokładniej, to też możesz. Porównujesz
żądanie z odpowiedzią. W ten sposób kiedyś sam sobie zdiagnozowałem
uszkodzenie turbiny i konieczność jej wymiany/regeneracji.
Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.
Zresztą czujniki na głowicach sygnalizują ogólną niesprawność po lewej
czy prawej stronie, potem podłączach kompa i patrzysz w detale.
Na mechanice nie znam się bardziej niż majsterkowicz domorosły.
> Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
> krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
> I tu juz roznie z szybkoscia bywa.
Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.
U mnie jest tak, że gdy jadę spokojnie i nagle depnę, to sterownik
otwiera turbinę na krótko na maxa (zanim silnik zdąży zareagować na gaz)
by szybciej rozbujała się a potem regulacja "pływa" w zależności od
potrzeb (obciążenia silnika / obrotów / kompresji). Wątpię by pneumatyka
potrafiła nawet tak proste rzeczy - pomijając już nawet szybkość reakcji.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 21:46 J.F.
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
- 30.10.18 11:50 J.F.
- 30.10.18 17:47 Marek S
- 30.10.18 19:38 J.F.
- 30.10.18 20:49 Marek S
- 30.10.18 23:53 J.F.
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność