-
Data: 2018-10-28 21:46:46
Temat: Re: Jaka jest wydajność prądowa alternatorów?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 28 Oct 2018 20:50:08 +0100, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-28 o 15:28, J.F. pisze:
>>> Jakiś wężyk się przytka/rozszczelni i następuje koniec świata. Zero
>>> informacji w ECU o takich zdarzeniach. Serwisowanie wymaga magów.
>>
>> Myslisz, ze ECU ma wszystkie bledy z elektryki ?
>> Fakt, ma coraz wiecej ... ale do diagnostyki Syreny wystarczyla
>> zarowka z kabelkami :-)
>
> ECU ma mnóstwo informacji. Pewnie zależy od modelu auta. W ten sposób
> mogę sprawdzić nawet sprawność konkretnej lampki w bagażniku - nie tylko
> czy świeci ale czy pobiera właściwy prąd. Zacznie brać inny - jest
> odłączana automatycznie. Wszystkie czujniki również na bieżąco są
Tylko to wszystko kosztuje.
Na szczescie elektronika tanieje i samochody nie drozeja.
> testowane czy dają prawidłowy zakres odpowiedzi (u mnie wszystkie są z
> interfejsem cyfrowym). Czujniki są praktycznie w każdym istotnym
> elemencie silnika.
>
> Jakiś kabel przetniesz - natychmiast jest informacja. Oczywiście jeśli
> którąś z magistral uszkodzisz lub samo ECU, to dupa.
>
>> Powiedzialbym nawet, ze takie z komputerem sie trudniej diagnozuje niz
>> pneumatyczne .... ale na tych nawiewach w mondeo to kiedys poleglem ..
>
> Dlaczego? Jak dla mnie, nie mechanika, wszystko jest przejrzyste. Skoro
> o wentylacji mowa, to np. monitorowany jest % wychylenia klapek
> sterujących przepływem powietrza. W komputerze zapodajesz test klapek -
Tylko widzisz - dawniej byla linka od dzwigni do klapki, dzis silnik,
przekladnia, czujnik polozenia.
Linka calkiem dobrze dzialala, dopoki sie nie urwala lub nie
zardzewiala.
> jeśli wychylenie którejkolwiek odstaje od żądanej wartości - pojawia się
> błąd. W ciemno możesz iść do sklepu po nową. Co w tym trudnego?
W opisie wyglada pieknie, ale:
-komputer masz, aby ten test uruchomic ?
-ile kosztuje jedna klapka ... a moze jednej nie sprzedaja ?
-klapka ... a moze sie zepsul silnik, albo czujnik, albo zaciela
przekladnia ...
-ile trzeba rozebrac, zeby sie do tych klapek dobrac ...
> Idźmy dalej - turbina i jej sterownik elektryczny. Na wyłączonym silniku
> ustawiasz % otwarcia sterownika i nawet wizualnie możesz ocenić czy
> działa poprawnie.
O ile masz odpowiedni komputer sterujacy. ASO ma, ale nie da :-)
> A jak chcesz dokładniej, to też możesz. Porównujesz
> żądanie z odpowiedzią. W ten sposób kiedyś sam sobie zdiagnozowałem
> uszkodzenie turbiny i konieczność jej wymiany/regeneracji.
>
> Wtryski? Też nie ma problemu. Star Diagnosis pięknie pokazuje przepływy.
> Bez rozbierania silnika dowiesz się, który leje lub ma inną usterkę.
Masz przeplywomierz gdzies w ukladzie ?
> Zresztą czujniki na głowicach sygnalizują ogólną niesprawność po lewej
> czy prawej stronie, potem podłączach kompa i patrzysz w detale.
> Na mechanice nie znam się bardziej niż majsterkowicz domorosły.
>
>> Pneumatyka jest dosc szybka, ale zapominasz, ze turbina nie jest z
>> krzemu. Jakis tam silownik musi byc.
>> I tu juz roznie z szybkoscia bywa.
>
> Oczywiście, że musi być. Różnie bywa? Uważasz, że jakikolwiek
> pneumatyczny szybciej i precyzyjniej zareaguje na np. wciśnięcie gazu
> niż elektryczny? Śmiem mocno wątpić.
Elektronika poszla mocno do przodu, ale jakbys mial 10kg przestawic
bardzo szybko ...
> U mnie jest tak, że gdy jadę spokojnie i nagle depnę, to sterownik
> otwiera turbinę na krótko na maxa (zanim silnik zdąży zareagować na gaz)
> by szybciej rozbujała się a potem regulacja "pływa" w zależności od
> potrzeb (obciążenia silnika / obrotów / kompresji). Wątpię by pneumatyka
> potrafiła nawet tak proste rzeczy - pomijając już nawet szybkość reakcji.
O, to zwykly regulator, nie takie rzeczy dawniej robiono.
Tylko tu masz racje - pieknie dziala, dopoki sie cos nie
zepsuje/zuzyje, a potem nikt nie naprawi.
Ciagle w samochodach wspomaganie hamulcow jest pneumatyczne, choc to
chyba juz zaszlosc historyczna, ciagle sie uzywa hydraulicznego
wspomagania kierownicy - choc tu sie pojawily elektryczne.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.18 21:51 J.F.
- 28.10.18 23:41 Marek S
- 29.10.18 00:03 Marek S
- 29.10.18 01:16 J.F.
- 29.10.18 20:30 Marek S
- 30.10.18 11:50 J.F.
- 30.10.18 17:47 Marek S
- 30.10.18 19:38 J.F.
- 30.10.18 20:49 Marek S
- 30.10.18 23:53 J.F.
- 31.10.18 02:04 PiteR
- 31.10.18 02:07 PiteR
- 31.10.18 08:04 J.F.
- 31.10.18 22:40 Marek S
- 31.10.18 23:24 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
- musimy kupować 25% elektryków czyli MILION samochodów co roku. Jak nie to będzie KARA ;[)
- i znowu JEBNIĘTE POMYSŁY wyznawców religii klimatycznej
- Piraci bezkarni, a zwykli ludzie płacą. Kto chce zarobić na polskich kierowcach?
Najnowsze wątki
- 2025-12-11 To już efekt Żurka czy coś jeszcze GORSZEGO?
- 2025-12-11 Policjanci w mieście Łodzi zmierzą ci prędkość z błędem mniejszym niż producent w laboratorium :-)
- 2025-12-11 Warszawa => Senior Java Developer <=
- 2025-12-11 Kolejny prezent
- 2025-12-10 hameryka
- 2025-12-10 Tak im zależy na wlasnym kraju. :-(
- 2025-12-10 Czy "hipoteka przymusowa" podpada (powinna podpadać) pod ochronę immunitetem poselskim? [Ziobro]
- 2025-12-10 Żurek po raz kolejny wykazał jaki poziom reprezentuje
- 2025-12-10 Gdańsk => Microsoft Dynamics AX/365 SCM Consultant - Service & Suppor
- 2025-12-10 Rzeszów => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-10 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-12-10 Chiny => Koordynator Produkcji / Przedstawiciel ds. rozwoju produktu <
- 2025-12-10 Przekroczenie uprawnien
- 2025-12-10 China => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-12-10 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=




2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność