    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6058fdc0$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6059b0d4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6059e16f$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6059fdce$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <605a3003$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Jaka stal na projekt DIY
    Date: Tue, 23 Mar 2021 20:33:58 +0100

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.
    pl...
    Pan J.F. napisał:

    ># whois sgi.com | grep Creation
    > Creation Date: 1994-05-10T04:00:00Z
    >Ci akurat się nie śpieszyli.

    A to na pewno pierwotna data?

    dec.com jest 1985 :-)

    No wlasnie ... skoro przewidzieli .com, to przewidziana komercyjna
    dzialalnosc :-)
    A kiedy zalozono .com ?

    [...]
    >Po prostu żaden.

    No nie - jak mozna wyczytac w RFC881 - plik Hosts.txt twoim
    przyjacielem.

    Tylko sie niestety rozrosl.

    >Ale kawałek BITNETu.

    Ale jawnie okreslony :-)

    >Zresztą na początku dostęp był tylko do Europy.
    >Zaraz po podłączeniu Wałęsa był z wizytą w USA, wytłumaczono mu, że
    >w tej sprawie powinien zrobić awanturę -- zrobił, i blokadę zdjęto.

    >Może był, ale to jednak średni sens dla firmy podłączaś się do
    >takiej sieci.

    No chyba, ze sie uczelniom komputery sprzedaje :-)

    >Sam żem im to uczynił, ministerialną koncesję na takie fanaberye
    >w garści mając.

    >Był diwajs dający dostęp do systemu przez TCP/IP. Tak samo
    >funkcjonował
    >w internecie węzeł PLEARN z CIUW.

    a do samego komputera jakims standardowym interfejsem IBM - kanal czy
    cos ?
    Nie, zaraz ... CICS ?

    >To już żadem problem, sprawa emulatora terminala tn3270 (w sensie
    >softu).

    A jak emaile chcesz wymieniac z innymi systemami ?

    >Jak instalowali IBM 3090 w CIUW, to mówili, że to najdroższy
    >mainframe
    >świata. Dali za darmo. Ale kupować już mało kto chciał.

    A to ponoc BASF byl.

    >Jakoś sobie radził. Przed IBM 3090 krótko w tej samej roli był
    >komputer BASF. Na wykonanie polecenia czekało się czasem pół minuty.

    A, czyli jednak oryginalny IBM ... w koncu.

    Ale chodzi mi o mozliwosci sprzetowe - ile terminali mozna bylo do
    takiego prawdziwego mainframe podlaczyc?

    Hm, czy np sprzedaz/rezerwacja biletow lotniczych nie byla juz na
    komputerach ?

    J.