  • 31. Data: 2023-01-05 19:53:07
    Temat: Re: Jaki scalak do step-down małej mocy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Jan 2023 18:56:54 +0100, Piotr Wyderski wrote:
> [...]
    > znakomitym chipem Maxima, którego nie mogłem ustabilizować. Trafił do
    > kubła, a ja zastosowałem bardziej klasyczne rozwiązanie.
    >
    > Natomiast prawdą jest, że zrobienie bucka na MC34063 jest trudniejsze
    > niż na TPS54302, a na mikromodule to już w ogóle jest bajka.
    > Potrzebujesz obniżyć napięcie, czy zrozumieć, jak działa buck? Bo tego
    > drugiego MC34063 nauczy Cię zdecydowanie lepiej -- ale lepsza
    > przetwornica z tego zrozumienia nie wyjdzie. Zapłać komuś za to, że
    > podjął wysiłek po to, byś już Ty nie musiał i zajmij się swoją wartością

    Owszem, tylko
    -zaplacic za lepszy scalak,
    -zaplacic komus, za polecenie naprawde lepszego scalaka.

    Bo sam widzisz - ten Maxim.

    a przeciez Maxim trzaska te scalaki milionami - widac sie stabilizują
    bez problemu :-P

    J.

  • 32. Data: 2023-01-06 00:49:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > No nie wiem, skoro dzialaja, miliardami, to chyba dobre :-)

    Jarku, pomnóż miliard razy $2 - tyle zaoszczędził księgowy, który
    projektował zasilacza do PC. Na samym kontrolerze. Nie dlatego, że
    jest lepszy, ale dlatego, że wymagania dla zasilacza PC są tak słabe.
    Dopiero gracze, potrzebujący setek watów na wyjściu +12V, wymusili
    zmiany w zasilaczach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2023-01-09 09:21:34
    Od: MKi <...@...com>

    W dniu 2023-01-05 o 19:03, J.F pisze:

    > A zalezalo ci na tym certyfikacie medycznym?
    > Bo czy nie ma tanszych zasilaczy?
    >
    > Tak swoją drogą - jak sie taki certyfikat uzyskuje?
    > Pewnie są jakies konkretne wymogi, ale ... a nie ma w tym zasilaczu
    > elementow "not for life support system" ?

    Medycyna to nie tylko "life support".

    Formalnie rzecz biorąc nie ma czegoś takiego jak certyfikat
    medyczny na zasilacz. Sa certyfikaty medyczne na wyroby medyczne.
    Zasilacz może być częścią takiego wyrobu.

    W przypadku zasilacza wystarczy, że spełni wymagania zawarte w
    normach serii EN 60601-1. Taką informację producent podaje
    w karcie katalogowej. Na żądanie, jak jest porządny, dośle
    też protokół z badań. I to wszystko.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 34. Data: 2023-01-15 21:50:37
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > Owszem, tylko
    > -zaplacic za lepszy scalak,
    > -zaplacic komus, za polecenie naprawde lepszego scalaka.
    >
    > Bo sam widzisz - ten Maxim.

    Maxima sobie sam znalazłem i na papierze wyglądał znakomicie. Celem
    prototypu jest sprawdzenie słuszności założeń.

    > a przeciez Maxim trzaska te scalaki milionami - widac sie stabilizują
    > bez problemu :-P

    Nie twierdzę, że się nie da, a jedynie, że taniej było zrobić krok
    wstecz i sprawdzić inną opcję. Jeśli ktoś nie ma problemów z kontrolerem
    z 1983, to czemu ja mam mieć?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 35. Data: 2023-01-15 21:55:53
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    alojzy nieborak wrote:

    > Jest zapotrzebowanie na takie kostki, ale przy produkcji na wysoką półkę
    > gdzie koszta nie są priorytetowe i nie masówka, raczej dziesiątki miesięcznie.
    > Nie każdy tłucze na wysoką półkę, a kostka robi w sumie prostą czynność
    > i kosztuje u Texasa ponad 10 usd.

    No, taka karma. Albo się robi rzeczy z wysoką wartością dodaną, gdzie
    koszt elementów nie jest decydujący, albo masówkę metodą muntzingu i
    zarabia na skali. Najgorzej się ulokować gdzieś w środku.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 36. Data: 2023-01-15 21:56:00
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

  • 37. Data: 2023-01-15 22:02:48
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    J.F wrote:

    > A zalezalo ci na tym certyfikacie medycznym?

    Bo zależało mi na wysokosprawnym zasilaczu, który nie będzie mi robił
    problemów w przyszłości, ani podgrzewał elementów ulokowanych w pobliżu.

    > Bo czy nie ma tanszych zasilaczy?

    Nie interesowałem się, tanie rzeczy są dla bardzo bogatych ludzi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2023-01-15 22:11:10
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Piotr Gałka wrote:

    > Pisałeś o TPS54302.
    > Nie czytałem PDFa, ale przeraża mnie 3A bo ja (bardzo zachowawczo)
    > dobieram prąd dławika według ogranicznika w scalaku a nie według max
    > prądu w czasie zakładanej stabilnej pracy.

    3A przy 3.3V to raptem 10W, więc nie wiem, co tu może przerażać. Jest
    masa gotowych dławiczków na tego rzędu prąd, a i kontroler występuje w
    wersji na mniejsze prądy, jak i na większe. Jeśli potrzebujesz 100mA lub
    10A to może to nie być produkt dla Ciebie, ale 10W to taki sobie
    systemik z FPGA i kilkoma nietrywialnymi peryferiami. Uzywam, działa,
    polecam, a czy Ci pasuje, to już sam musisz ocenić.

    Pozdrawiam, Piotr