  • 11. Data: 2021-04-04 13:12:29
    Temat: Re: Kamera. Mądry Polak...
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.04.2021 13:01, Irek.N. wrote:

    > Nie znam się na tym, ale zakupiłem BCS-a ostatnio (jeszcze nie
    > zainstalowałem). To coś warte w porównaniu do Dahua czy Hikvision?

    BCS-y są Dahuopodobne. Zobaczysz kiedyś Dahuę to się zdziwisz jak bardzo.
    Co do jakości to trzeba by porównać konkretne modele - możliwe, że będą
    identyczne (jak Polski Fiat z włoskim ;) )

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2021-04-04 13:16:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > No ja mam zupełnie inne doświadczenia w tej materii.
    > Zwykły dysk pada po 2-3 latach, czasem wcześniej.
    > Zwłaszcza jak jest jeden w rejestratorze.

    No to może miałem szczęście. Na 3-4NVR'y, gdzie używałem WD green a
    póżniej i blue, żaden nie padł a przebiegi sięgały 6-7 lat 24/7, w ciasnej
    obudowie bez porządnego chłodzenia.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2021-04-04 14:28:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > To weź Bosch-a ;)
    >
    > Żaden producent nie ma idealnego softu, ale warto być na bieżąco z wersjami.
    > Co konkretnie jest nie tak z menu Dahua?

    To, że mi się nie podoba, to tylko subiektywna opinia, nie warto się
    na niej skupiać. Ale po kamerze o profesjonalnych ambicjach spodziewam
    się czegoś więccej, niż konfiguracja *tylko* przez klikanie po menu.
    SNMP, jakiś provisioning czy cóś.

    > OIDP coś się kaszaniło z Chrome, ale ja już nie zwracam na to uwagi -
    > odpalam IE, robię swoje i nie walczę z wiatrakami.

    Mało przewidywalne jest gdzie się kaszani. Co w czasach html5 trochę
    dziwi.

    > Z protokołem RTSP też jest coś dziwnego - nie działało mi z pewnymi
    > rozwiązaniami, ale tutaj (ciekawostka) wszyscy biorą za wzorzec VLC -
    > jak pod VLC działa to jest dobrze.

    Z wzorcowym rejestratorem też bywa "coś dziwnego". Po ostartnich
    poprawchach jakby nieco lepiej, ale też nie do końca.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2021-04-04 14:53:34
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.04.2021 14:28, Jarosław Sokołowski wrote:

    > na niej skupiać. Ale po kamerze o profesjonalnych ambicjach spodziewam
    > się czegoś więccej, niż konfiguracja *tylko* przez klikanie po menu.

    Ale co konkretnie chcesz uzyskać, albo czego się spodziewałeś?
    Konfiguracja z pliku tekstowego, konsoli czy głosowo przez Alexę? ;)

    Jeśli chodzi o konfigurację za pomocą jakiegoś programu, apki, czy
    rejestratora, to ja osobiście tego unikam - soft w kamerze z interfejsem
    web jest jakąś tam całością i jest szansa, że jakoś tam to było testowane.
    Natomiast różnie to bywa z wersjami w kamerze i w rejestratorze czy w
    jakimś programie konfiguracyjnym.
    Aczkolwiek bywało, że jakiejś tam funkcji już nie było w nowej wersji
    softu kamery albo działała źle. a na starym programie dało się ją
    ustawić - ale to raczej wyjątek.
    Generalnie bajzel jest jak wszędzie, i nie tylko Dahua, Hik też ma swoje
    kwiatki i Bosch też.

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2021-04-04 17:16:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Ale co konkretnie chcesz uzyskać, albo czego się spodziewałeś?
    > Konfiguracja z pliku tekstowego, konsoli czy głosowo przez Alexę? ;)

    Możliwości bezbiałkowego przekonfigurowania kamery (bez pisania
    robota klikającego).

> [...]
    > czy rejestratora, to ja osobiście tego unikam - soft w kamerze
    > z interfejsem web jest jakąś tam całością i jest szansa, że jakoś

    Przecież nie namawiam, by sprzedawali nietestowane oprogramowanie!
    Zwłaszcza, że bezbiałkowe kanały informacyjne testuje się łatwiej,
    szybciej i skuteczniej. Klikanie może się sprawdzać przy kilku czy
    kilkunastu kamerach.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2021-04-04 17:28:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.04.2021 17:16, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Możliwości bezbiałkowego przekonfigurowania kamery (bez pisania
    > robota klikającego).

    O Dahua ta rozmowa? To przecież ich kamery mają HTTP API i dokumentację
    do tego -
    https://community.jeedom.com/uploads/short-url/tTQJP
    aNah7gZnU12VGGN9ZHEhOk.pdf

    Można użyć też gotowych bibliotek (pierwsza z brzegu JS) -
    https://github.com/nayrnet/node-dahua-api

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2021-04-04 17:56:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Być może miałeś.
    Dyski do ciągłego zapisu strumienia (jak wideo) m.in. wymuszają ruch głowic co jakiś
    czas, żeby nie rzeźbiły długo w tym samym
    miejscu.

    -----

  • 18. Data: 2021-04-04 18:15:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.04.2021 17:16, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Możliwości bezbiałkowego przekonfigurowania kamery (bez pisania
    > robota klikającego).

    Jest API jak już kolega napisał. Do Hika też jest. Pisać softu do
    konfiguracji nie ma sensu, ale zmieniać coś skryptem czy jakaś
    integracja jak najbardziej

    > Przecież nie namawiam, by sprzedawali nietestowane oprogramowanie!

    Ja też nie, ale życie życiem.
    Nikt nie będzie sprawdzał, czy nowa wersja w kamerze będzie działać
    bezbłędnie z CMS-em sprzed dwóch lat - nawet jak już wiadomo, że coś nie
    działa, to rozwiązaniem i tak będzie zainstalowanie nowej wersji CMS-a.
    Czasem to jest mocno uciążliwe, bo jedziesz wymienić jedną kamerę, a
    trzeba podnieść wersję na wszystkich kamerach, wszystkich
    rejestratorach, wszystkich CMS-ach u użytkowników z których połowa nie
    ma w pracy.

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2021-04-04 18:34:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    aNah7gZnU12VGGN9ZHEhOk.pdf

    > Można użyć też gotowych bibliotek (pierwsza z brzegu JS) -

    Dzięki, zobaczę co to jest warte (wstępnie wygląda OK).

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2021-04-05 02:46:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-04, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > Być może miałeś. Dyski do ciągłego zapisu strumienia (jak wideo) m.in.
    > wymuszają ruch głowic co jakiś czas, żeby nie rzeźbiły długo w tym
    > samym miejscu.
    >

    > -----

    Jak one mają rzeźbić w tym samym miejscu jak dysk się sukcesywnie zapełnia?

    --
    Marcin