  • Data: 2022-05-14 22:43:05
    Temat: Re: Ładowarki z azotku galu
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, 14 May 2022 at 22:35:53 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    cieńszy gdyby nie standardowy rozmiar zasilacza. Można iść w jakieś egzotyczne
    obudowy z dedykowanymi zasilaczami (małymi), ale po pierwsze kup taki zasilacz na
    wymianę jak się spali, a po drugie one mają za mało mocy. Jednym słowem: sam GaN
    rewolucji nie zrobi, ale może mieć w niej swoje miejsce jeśli przemysł przestawi się
    na nowy rozmiar zasilaczy do pecetów, takich w które te marne półtora kilowata da się
    wcisnąć.

    projektować żebra które to ciepło zrzucą w powietrze. Porównaj dzisiejsze radiatory z
    tym co było 20 lat temu.
    > tutaj ciekawostki
    >
    > --
    > Evertiq - Azotek galu może być następcą krzemu
    > https://evertiq.pl/news/27600
    >
    > 16.06.2021 ? Azotek galu, którego technologię wytwarzania opracowali polscy
    naukowcy pod koniec XX wieku, może się okazać następcą krzemu. Technologię azotku
    galu rozwijają m.in. naukowcy z Instytutu Wysokich Ciśnień PAN. Firma Xiaomi
    stworzyła już miniaturową ładowarkę o mocy 65 W z wykorzystaniem tranzystorów z
    azotku galu.
    > Wyszukuj azotek galu obrazami
    > Azotek Glinu
    > Arsenek Galu
    > Azotek Krzemu
    > Ogniwa Z Arsenku Galu
    > Baseus Ladowarka 65W
    > ,,100 innowacji stulecia". Azotek galu z Polski odmieni ...
    > https://cyfrowa.rp.pl/technologie/art18049831-100...
    >
    > 07.06.2020 ? Azotek galu to podłoże, uznawane za przełomową innowację w dziedzinie
    optoelektroniki i elektroniki, porównywalną do wdrożenia produktów na bazie krzemu.
    Posiada niezwykłe właściwości, które powodują, że jego zastosowanie pozwoli na rozwój
    takich produktów, jak lasery, LED, baterie słoneczne, tranzystory.
    > Ugreen GaN (azotek galu) szybka ładowarka sieciowa ...
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/ugreen-gan...
    >
    > Informacje o Ugreen GaN (azotek galu) szybka ładowarka sieciowa - 11174547357 w
    archiwum Allegro. Data zakończenia 2022-02-28 - cena 158,60 zł
    > Azotek galu przyszłością ładowarek? Krótki test Xiaomi ...
    > https://www.dobreprogramy.pl/azotek-galu...
    >
    > 25.12.2020 ? Azotek galu ma jednakowoż takie cechy, które czynią go od krzemu
    lepszym. Przynajmniej w sytuacjach, w których w ogóle można go wykorzystać. Zaletą
    azotku galu jest tzw. szeroka przerwa energetyczna, co najprościej można wytłumaczyć
    jako ilość energii, jaką należy dostarczyć celem uzyskania przewodnictwa.
    > Azotki - Wikipedia, wolna encyklopedia
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Azotki
    >
    > Azotki glinu, galu i indu przyjmują diamentopodobną strukturę wurcytu, w której
    atomy zajmują tetraedryczne położenia. Na przykład, w azotku glinu, każdy atom glinu
    posiada cztery otaczające go atomy azotu na narożach tetraedru i podobnie każdy atom
    azotu posiada cztery sąsiadujące z nim atomy glinu, znajdujące się w narożach
    tetraedru.
    > Azotki - reakcje i włąściwości - Kursy maturalne ...
    > https://matura100procent.pl/azotki-reakcje-i-wlasciw
    osci

    > Galu. Mamy zatem przed sobą azotek galu. Azotki jonowe Azotki jonowe są tworzone
    przez berylowce, lit oraz pierwiastki z 11 i 12 grupy układu okresowego. Wśród
    litowców tylko lit tworzy trwały azotek. Pozostałe bardzo łatwo ulegają rozpadowi.
    > Tranzystory mocy z azotku galu tańsze od krzemowych
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3033030.html
    >
    > 12.05.2015 ? Azotek galu i węglik krzemu od dawna znane są jako atrakcyjne
    alternatywy dla energoelektroniki. Układy te zdolne są do szybkiego przełączania i są
    w stanie pracować przy większym napięciu niż układy krzemowe tej samej wielkości, ale
    krzem zawsze był tańszy w wytwarzaniu niż te materiały.
    .

    > 22.01.2017 ? Wszystko za sprawą dwucalowego kryształu azotku galu, który miał
    zmienić świat. Dlaczego? Bo ten kryształ, który udało się wyhodować czterem naukowcom
    wywodzącym się z
    Szukałem toksyczności, skoro to metal płynny w temperaturze pokojowej, a kolor
    przypomina rtęć,
    ale niewiele znalazłem

    ==
    Gal nie ma żadnego znaczenia biologicznego, ale są przypuszczenia, że ma wpływ na
    szybkość przemiany materii[

    Ale to jest najważniejsze:

    Zastosowania
    jako katalizator w produkcji wodoru z wody metodą utleniania glinu

    ==
    do sztuczek iluzjonistycznych typu zginanie łyżeczek w dłoni

    i już wiemy, dlaczego łyżeczki się zginają

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gal