    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Date: Fri, 10 Feb 2023 12:40:32 +0100
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Fri, 10 Feb 2023 11:09:55 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Watro uzmysłowić sobie fakt, że BITNET korzystał z jednego rodzaju
    > połączeń między węzłami -- linie 19200 bps. BITNET był ogólnoświatową
    > siecią komputerów mainframe IBM. Dotarł do Polski w latach 90 jeszcze
    > przed Internetem. Czasem był uważany za sieć bardziej "poważną" od
    > Internetu.

    Powazną, poważną, ale bardziej zamknietą.
    Trzeba było miec "mainframe" IBM ... i chyba jeszcze VAX.

    > Warszawę z Kopenhagą łączyły dwie takie linie, ale ta druga

    Swoją drogą - czemu z Kopenhagą?
    Mielismy jakis podmorski kabel, czy Niemcy byli zacofani?

    > była rezerwową, bo nie było technicznych możliwości użycia równolegle
    > dwóch. Od obsługi wiem, że to się nie zapychało, wciąż była rezerwa
    > przepustowości.

    Nie wiem kiedy, bo jak sie dorwalem do archiwum Simtela, to troche
    sciągalem :-)

    No ale moze bylo na tyle malo aktywnych uzytkownikow, albo programy
    pod DOS byly male, ze 19k starczało.

    J.