    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Date: Wed, 25 Jan 2023 19:08:50 +0100

    On Wed, 25 Jan 2023 18:54:38 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > A nie mogą?

    Tacie wybuchl w czasie ladowania, ale po fakcie to nie wiem - iskra
    jakas, czy niedrozny korek i cisnienie ... bo obudowa pękła z hukiem.

    > Rączki bozia ucięła?
    >
    > https://youtu.be/x2xoF_zK4uY

    Widowiskowo, ale ... szkody wielkiej garazowi nie zrobi.

    swoja droga - skąd ten wybuch?
    Wodor w srodku musial sie zapalic, wiele go tam nie ma, tyle co nic
    mozna by rzec.

    ale w jaki sposob sie zapalil? Na oko to byla iskra przy klemie,
    do wnetrza daleko.

    > https://youtu.be/kgsZXOSwtgQ

    Jeszcze ciekawsze.

    Tlumaczyla by iskra w srodku, ale skad? Przerwany mostek?

    > I uważasz że jest to bezpieczne w garażu? Nawet są gorsze, bo palą się
    > Ĺźywym ogniem od razu.
    >
    > https://youtu.be/eTm5O044sv4

    Dokladnie. Jak sie samochod zapali, to wkrotce caly garaz zniszczony.

> [...]
    > procesu produkcji, jednak przykra prawda jest taka, Ĺźe do eksplozji
    > akumulatora, szczególnie podczas jego ładowania, zwykle przyczynia się
    > jego dumny właściciel. Niestety, wygląda na to, że lwia część tego typu
    > incydentĂłw to pochodna niebezpiecznych zabaw z ogniem.
    >
    > Akumulator w procesie ładowania zawsze wydziela mniejsze lub większe
    > ilości wodoru. Wystarczy jedna, najmniejsza iskra aby spowodować jego
    > wybuch. Dlatego najczęstszą chyba przyczyną tego typu wypadków jest
    > banalne zapalanie papierosa w pobliĹźu akumulatora podczas procesu jego

    No ale wodor jest w srodku akumulatora. Oczywiscie wylatuje na
    zewnatrz, ale sie wtedy szybko rozprasza i zapalic trudno.
    Choc jakby tak papierosa zblizyc do otworka w obudowie ... palaczom
    sie pewnie zdarza.

    > https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1763-p
    rzyczyny-wybuchu-akumulatora-bezpieczne-ladowanie-i-
    eksploatacja

    > Sądzę że wyczerpałem temat i nie zamierzam dalej "kopać się z koniem" :]

    J.