  • Data: 2011-06-03 10:02:43
    Temat: Re: Minęło 4 miesiące i nic!:(
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

    > Zapewne nie będzie tylko jakie to ma znaczenie, albo inaczej na jakiej
    > podstawie oceni zakres tych uszkodzeń?

    LOL
    Masz poszkodowanego za idiotę, który nie zrobił oględzin, tylko
    naprawił/złomował/sprzedał samochód?

    > /zakłądając, że miało by sięto stać przedmiotem sprawy/ Bo chyba nie
    > wymagasz od poszkodowanego trzymania wraku/uszkodzonego pojazdu na
    > potrzeby oględzin sadu przez miesiące/lata.

    Nie ma takiej potrzeby.
    Biegły sądowy wycenia szkodę na podstawie zgromadzonych dokumentów, nie
    ogląda samochodu.
    Ja specjalnie nie naprawiłem przez rok samochodu, żeby dać mu taką
    możliwość, ale jak się okazało, nie było mu to do niczego potrzebne.

    Co dziwniejsze - wycena biegłego sądowego zgadzała sie prawie w 100% z
    wyceną z ASO i z wyceną rzeczoznawcy którego zatrudniłem przed skierowaniem
    sprawy do sądu.

    > W zakresie przedstawionego zarzutu dla oskarżonego, wnioski z dupy wzięte
    > raczej nie zostaną przyjęte.

    Naprawa szkody jest jak najbardziej zasadna i żaden sąd takiego wniosku nie
    odrzuci.
    Co więcej - jest to warunek konieczny, jeśliby postępowanie wobec sprawcy
    miało być złagodzone (nie pamiętam czy chodzi o warunkowe umorzenie, czy o
    dobrowolne poddanie się karze, ale NAJPIERW szkoda musi być naprawiona).

    > Chyba jednak nie przy sprawie karnej, a cywilnej.

    Po co znowu tłuczesz na temat o którym nie wiesz nic?

    > Widać ma.

    To znaczy po czym widać?
    Po tym, że Ty czegoś nie słyszałeś?
    Naprawdę uważasz, że to o czymkolwiek świadczy?

    > Więc wbrew temu co pisałeś wcześniej zakładajac nawet, że masz rację, nie
    > ma szans aby sprawe zakończyć na pierwszej rozprawie.

    Zależy, teoretycznie to jest możliwe, jeśli zdążysz wysłać wniosek o
    naprawienie szkody zanim sąd wyznaczy rozprawę, wtedy może powołać biegłego
    do wyceny szkody i uzyskać jego opinię jeszcze przed pierwszą rozprawą.
    Dokładnie tak się stało w tym tygodniu, w mojej sprawie przeciwko PTU, więc
    i w sprawie karnej też nie ma przeszkód.