  • Data: 2021-01-11 20:35:40
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Co by nie mówić jest rewelacyjny, o wiele lepszy niż się tzw.
    >otoczenie spodziewało (bo ja wiedziałem że będzie zajebisty ale
    >mogłem być mało obiektywny). Miałem obawy, że żona się będzie boczyć,
    >ale od kiedy przyjechałem z salonu, do diesla już nie wsiadła. Prawie
    >7 tys km już nakręcone w niecałe 3 miesiące, wad posiadania elektryka
    >póki co nie stwierdzamy.

    A gdzie jezdzicie - po miescie, czy jakas trasa juz byla ?

    >A nie jest to jakiś wypas jak Tesla czy Polestar, takie średnie auto
    >"dla ludu" (Kia e-Niro 64kWh). Ładowany głównie w domu, jak świeci
    >słońce to w dzień, jak nie świeci to w nocy na taniej taryfie. I tu
    >przy okazji widzę spory potencjał wsparcia energetyki
    >konwencjonalnej, gdzie od zawsze był problem co robić z nocną
    >nadprodukcją.

    Ale konwencjonalna energetyke chcemy zburzyc :-(

    I potem bedzie odwrotnie - w dzien latem jest duzo pradu, ale co
    zrobic w dlugie zimowe wieczory :-)

    >Dla tych co zaraz będą stękać że to nieopłacalne. Dla nas bardzo
    >opłacalne, w porównaniu do obecnego diesla, licząc ładowanie w taniej
    >taryfie (bez uwzględniania fotowoltaiki), jesteśmy jakieś 15-17 tys.
    >zł

    A ile to kosztuje w zakupie ?

    >rocznie do przodu na paliwie i eksploatacji. Jak się uwzględni jakieś
    >grubsze remonty to wychodzi jeszcze lepiej. Oczywiście jak się
    >porówna do mojego fabiacza na gazie którym jeżdżę nadal do roboty to
    >elektryk się nie opłaca,

    I co - fabiacz jakos nie dobija "kosztami eksploatacji" ? :-)

    >Przyjemność z jazdy jest niesamowita. Cisza, mega przyspieszenie (a
    >to jak mówię zwykłe auto z jednym silnikiem i napędem na przód, co
    >przy elektrykach oznacza biedę).

    Musze sie kiedys przejechac i zweryfikowac te wasza cisze :-)

    >Zabawa w odzyskiwanie energii też jest przednia. Jest trochę głupio
    >że człowiek nie musi co jakiś czas na stację benzynową jechać, ale
    >idzie się do tego przyzwyczaić ;)

    A kawa na Orlenie dobra :-)

    J.