  • Data: 2021-01-11 21:31:37
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-01-11 19:50, Cavallino wrote:

    > Nie wszyscy mają żadne wymagania wobec samochodu.
    > W każdym razie nie takie, żeby kilkunastoletniego złoma nazywać autem.

    Pan za przeproszeniem p... bajki opowiada ;)

    Wyglada to raczej tak, ze wiekszosc nie potrzebuje lub wrecz nie chce
    nic ponad to co bylo juz na wyposazeniu w autach we wczesnych latach
    2000. Ale to denerwuje chyba wszystkich - od rzadzacych po firmy
    motoryzacyjne. No i niestety są na siłe uszczesliwiani kolejnymi
    duperelami, ktore sa niepotrzebne (ale np. wymuszane przepisami) i do
    tego placi sie za nie krocie. Starsze pojazdy wypycha sie w niebyt nie
    dlatego, ze ludzie ich nie chca. Bo chca. Ale dlatego, ze tworzy się
    prawo, ktore zaczyna sprawiac, ze ludzie ich nie chca albo zabrania im
    sie ich chciec.

    To taka propaganda. Jak z weglem. Ze jest drogi. A to bzdura. Energia z
    wegla jest chyba najtańsza z mozliwych. No ale jak sobie nakazemy, ze do
    kazdej tony spalowanego wegla musimy doliczy iles tam $$$ - bo tak - no
    to wtedy wychodzi już drozej. Ale prawda jest taka, ze energia z wegla
    poki co jest jedna z najtanszych.

    Co do samochodów to sie niepokoję jak nastaie czas, kiedy sytuacja mnie
    zmusi do wymiany obecnego wozu (a zmusi pewnie w koncu - albo korozja
    albo opresyjne regulacje prawne). Według mnie mam w nim wszystko co
    potrzebuje i wiecej po prostu nie chce aby miał. Zwlaszcza nie chce aby
    mnie szpiegował, rejestrował, donosił, itp.

    Obecny wóz wspomniane wyzej 6.3l/100 oleju w miescie (w trasie tak samo
    lub wiecej bo bardziej sie cisnie). Chyba, ze to droga krajowa to mniej
    - nawet jak sie cisnie.
    Ma 6 czy 8 poduszek, ABS, ASR, ESP, dwustrefowa klime, radio. No i
    duperele typowo spotykane w przyzwoicie wyposazonych samochodach z
    okresu okolo 2005 roku.

    Co moglbym chciec wiecej? Tylko z sensem a nie pierdoly dla gadzeciarzy.
    Przypominam, ze to musza byc potrzebne rzeczy. Nie jestem zawodowym
    kierowca, zeby samochod byl moim drugim domem na 8-11h dziennie.

    Niestety rysuje się to tak, ze chcac kupic nowy (nowszy) pojazd zamiast
    selekcji pozytywnej bedzie trzeba robic negatywna. Wypis na kartce
    ficzerow ktorych nie chce (ewentualnie modeli w ktorych za pare $$ moge
    to u Zenka na stale wylaczyc) i selekcja w taki wlasnie sposob. To nie
    jest ten kierunek w ktorym chcialbym isc. Ale opresyjne i prawo i z
    niewiesciale spoleczenstwo dazy ku samozagladzie.

    --
    mk4