  • Data: 2020-12-26 19:19:52
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    da.pl...

    > Zaczynałem właśnie od Smieny 8M z tabelą naświetlań, najpierw taką
    > papierową, a potem z tworzywa. Bardzo dobra kombinacja. Pod względem
    > poprawności ekspozycji problemów nie było w tym z przezroczami. Co
    > pamietam jako zmorę socjalistycznych sprzętów, to nagminne rysowanie
    > błon. W sumie do dziś nie wiem, czy to kasety rysowały czy dociskająca
    > "poducha" ale wszystkie cuda których się z czasem dorobiłem (Smiena,
    > Zenit E i XP, Siluet Elektro), tak miały.

    Pamiętam, że Smienę sama sobie kupiłam jak już pracowałam. Nawet taką
    lipną lampę blyskową na wymienne żaróweczki (pamiętam, że były podobne
    do przepiórczych jajek). Oczywięcie zdjęcia czarno białe. Jak można było
    już kupić kliszę do koloru to kupiłam i zastanawiałam się czy w ogóle
    zdjęcia wyjdą. Zaekperyntowałam na wczasach w Wildze i nawet na
    odbywającym sie tam balu przebierańców dla dzieci. Zrobiłam slajdy.
    Oprawione były w rameczki i wsadzało się je do takiej przeglądareczki
    slajdow. Małe to było i się chyba zapsuło, a slajdy przeleżały w
    pudełeczku do jakiegoś 2015 roku. Poszłam do Kodaka i spytałam panów,
    czy mozna zrobić z tego zdjęcia na płycie. O dziwo, zdjęcia wyszły
    niezłe i niewiele za to zaplacilam. Zdjęcia skopiowałam sobie do
    komputera. Mam wspaniałą pamiątkę z tamtych lat.

    --
    animka