  • Data: 2022-05-09 22:11:26
    Temat: Re: Niedostępność półprzewodników
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07.05.2022 17:07, heby wrote:

    > Co robią firmy samochodowe, że ich firmware nie da się w 2 lata
    > przenieść na inny mikrokontroler i do dzisiaj kanibalizują pralki
    > wydłubując uC?

    Przecież to był fake news... Artykuły dementujące tę bzdurę pojawiły się
    właściwie na drugi dzień po tym, jak rozeszła się ona po Internecie.
    Jednak oczywiście nie były już tak chętnie udostępniane.
    Jeśli się nad tym głębiej zastanowić, to wielkiego sensu to nie miało.
    Branża automotive korzysta z dedykowanych rozwiązań, a koszt takiego
    przedsięwzięcia byłby ogromny nie tylko ze względu na koszt zakupu
    pralek czy lodówek, ale także konieczność przeprojektowania urządzenia.
    Nie mówiąc już o tym, że lodówki nie są zbyt stabilnym źródłem
    półprzewodników...
    No i jeszcze jeden aspekt - prawny. Wyobrażacie sobie sądową masakrę
    jaka miałaby miejsce, gdyby wyszło na jaw, że samochód który uległ
    wypadkowi z powodu awarii elektroniki miał MCU wydłubany z mikrofalówki?
    Takie coś może by przeszło w małym startupie założonym przez trójkę
    hakerów po polibudzie, ale nie w dużej korporacji, gdzie decydujący głos
    mają prawnicy i managerowie.