  • 21. Data: 2009-09-09 21:10:28
    Temat: Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    kogutek pisze:
    > A weź to porównaj do zwykłej świetliki rurowej. Tania, jak nie włączać zbyt
    > często to trwała. Ma dla mnie jedną wadę. Nie wszędzie da się ją zastosować ze
    > względu na gabaryty. Taka 36 watowa świetlówka liniowa biję na głowę żarówkę 150W.

    A jak jeszcze w oprawie "lustrzanej" (gdy potrzeba oświetlić w dół, a
    nie "dookólnie włącznie z sufitem") to już całkiem jasno jest, 500W
    halogen się chowa.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 22. Data: 2009-09-09 21:30:47
    Temat: Re: Opłacalno?ć ?wiecenia: żarówki vs. ?wietlówki?
    Od: Padre <P...@n...net>

    Tak więc te mity o skróceniu
    > żywotności takiej świetlówki na skutek częstego włączania i wyłączania
    > to chyba bujda i kolejna "urban legend".

    Najbardziej szkodzi im montaż w nieprzewiewnych kloszach szkłem na dół,
    i to im nowsze tym gorzej bo mniejsza elektronika osiąga większa
    temperaturę. Prace do góry oprawką wytrzymywały osramy z początku
    produkcji z elektroniką wielkości sporej gruszki.

  • 23. Data: 2009-09-09 21:37:43
    Od: Padre <P...@n...net>

    BartekK pisze:
    > A jak jeszcze w oprawie "lustrzanej" (gdy potrzeba oświetlić w dół, a
    > nie "dookólnie włącznie z sufitem") to już całkiem jasno jest, 500W
    > halogen się chowa.

    No i warto zauważyć że lepsi producenci oferują całą paletę temperatury
    światła - osobiście preferuję 2700K i 3200K, choć te pierwsze mają
    najniższa sprawność to praktycznie nie zniekształcają oświetlanych
    kolorów. Zresztą ich przeznaczenie to sklepy z odzieżą. Zamawiałem je w
    czasach kiedy większość ludzi nie miała pojęcia że są inne świetlówki
    niż dwa rodzaje dostępne w sklepach, sinoniebieskie i sinożółte :)

  • 24. Data: 2009-09-09 22:55:22
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura. Tam gdzie świetlówki są często i na
    > krótko włączane, zazwyczaj ilość światła nie
    > ma specjalnego znaczenia.
    (...)

    ale masz jakieś wsparcie ?

    bo ja akurat mogę wymienić wiele sytuacji, w których jest potrzebne
    światło na krótko, ale za to od razu dobre. Może Ty w kibelku/łazience
    wyłącznie przyglądasz się wackowi, ja np. się tam golę i to w czasie
    zdecydowanie krótszym niż jest potrzebny na rozgrzanie się niektórych
    świetlówek (uprzedzając kolejne genialne komentarze - załóż, że czasem
    jest to pierwsza czynność po włączeniu światła). Aha - i moja prostata nie
    wymusza na mnie jakichś nocnych wizyt w kibelku.
    Nie wspominam o innych pomieszczeniach, gdzie czasem na krótko potrzebne
    jest jasne światło.

    e.

  • 25. Data: 2009-09-09 23:03:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Sep 2009 22:15:57 +0200, kogutek wrote:
    >A weź to porównaj do zwykłej świetliki rurowej. Tania, jak nie włączać zbyt
    >często to trwała. Ma dla mnie jedną wadę. Nie wszędzie da się ją zastosować ze
    >względu na gabaryty.

    Gdzie nie ?

    >Taka 36 watowa świetlówka liniowa biję na głowę żarówkę 150W.

    Sa i krotsze.

    J.

  • 26. Data: 2009-09-09 23:11:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

> [...]
    > nie wymusza na mnie jakichś nocnych wizyt w kibelku.
    > Nie wspominam o innych pomieszczeniach, gdzie czasem na krótko potrzebne

    Zauważyć jednak warto, że ludzie bardziej skłonni są wierzyć swoim
    subiektywnym odczuciom niż jakimś luksom i lumenom. Jak im każą świecić
    czymś, co świeci inaczej niż lubią, to bardzo prawdopodobne jest to,
    że uznają, że skoro tak, to "niech chociaż będzie jasno". I w miejscze
    żarówy 60W pojawi się 60W oświetlenia jarzeniowego. A jak przepali się
    ulubiona żarówka 100W i z braku innej wkręcić tam trzeba będzie 75W,
    to mrukną pod nosem "coś mi tu kurna ciemno" i w te pędy polecą po
    drugą lampę 75W. Coś mi się wydaję, że te szacowanie oszczędności
    energii są diabła warte.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2009-09-10 00:48:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > Sa i krotsze.

    Są i 2D 36W, moim zdaniem bardzo dobre.

    e.

  • 28. Data: 2009-09-10 07:05:59
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 9 Wrz, 15:36, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
> [...]
    > przyjmując do pomiarów żarówkę o mocy 100W i odpowiadającą jej mocą
    > świetlówkę? Albo inaczej mówiąc, ile co najmniej czasu musi się świecić
    > świetlówka żeby jej świecenie nie było droższe od żarówki? A jak by się
    > to wszystko miało do żarówki halogenowej 70W, która odpowiada klasycznej
    > 100W? Dla przykładu OSRAM 64547 A ES
    >
    > --
    > Big Jack
    > ////// GG: 660675
    > ( o o) Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus
    > --ooO-( )-Ooo- ani żaden inny antywirus :P

    Witam,

    Niedawno badali to na Discovery pogromcy mitów. Im wyszło że
    energooszczędna zaczyna oszczędzać przy zapaleniu na ponad 0,3s,
    natomiast jarzeniówka po ponad 2s. Bzdurą jest więc, że żarówka
    energooszczędna pobiera dużo większy prąd przy starcie. Może i tak
    było w modelach sprzed 15 lat.
    Jeśli chodzi o ilość włączeń/wyłączeń jest ona ograniczona i z tego
    względu nie zaleca się używania ich w łazienkach, na klatkach
    schodowych itd. Aczkolwiek coraz więcej producentów oferuje do tych
    celów specjalne wersje bardziej odporne na włączenie/wyłączanie(np.
    Govena Unlimited)

  • 29. Data: 2009-09-10 09:58:10
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > U mnie w zamkniętym plafonie na ścianie 18W philips (4 rurkowy)wytrzymał
    > ok 1,5 roku. Wcześniejsze ok roku mało ale już się przyzwyczaiłem do tego,
    > zwykłe też szybko potrafią się spalać.

    Philipsy 3szt wytrzymały u mnie około roku. Jeden jako lampka biurkowa
    pracował jakieś pół roku. Nadłużej pracował zainstalowany w przedpokoju -
    rzadko używany.
    Generalnie świetlówka nie nadaje się w miejscach gdzie musi być wyłączana.
    Reklamy o długim czasie życia świetlówki dotyczą jednego włączenia.

    Jako że trafiła mi się zwykła żarówka w cenie ~25zł i uległa spaleniu
    zainteresowałem się tematem trwałości żarówek. Ta żarówka za 25zł swieci już
    conajmniej 10lat (kuchnia) inne też się nie palą. Zdecydowanie trwałość
    podnosi powolne zapalanie żarówek.

    Więc jakoś nie udało mi się zaobserwować że żarówka jest droższa w
    użytkowaniu od świetlówki.

    --
    Desoft

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4412
    (20090909) __________

  • 30. Data: 2009-09-10 13:07:55
    Od: "Tadeusz Olszewski" <o...@w...pl>

    > Niesamowite, co nie ? Mieszkam od nieco ponad roku w nowym mieszkaniu
    > gdzie nie ma ani jednej żarówki. Same świetlówki energooszczędne i to nie
    > jakieś Osramy'y czy Philipsy tylko tanie świetlówki z kibelmarketu. Jak do
    > tej pory żadna nie zdechła. Tak więc te mity o skróceniu żywotności takiej
    > świetlówki na skutek częstego włączania i wyłączania to chyba bujda i
    > kolejna "urban legend".
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > AW

    To nie jest "urban legend". W łazienkach mam zwykłe żarówki bo te
    energooszczędne igdy nie wytrzymywały dłużej niż trzy miesiące. Może
    dlatego, że to rzeczywiście były plilipsy ;-)

    Tadeusz