  • 201. Data: 2013-12-21 11:06:50
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:52b54de3$0$2159$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Otóż to! Karanie ograniczyć do skutków

    O ile będziesz wypłacał odszkodowanie każdemu, u kogo skutkiem jest jakiś
    problem, to nie ma sprawy.
    Powiedzmy 100 zł za każdą godzinę spóźnienia z powodu karania dopiero
    skutków.
    Wchodzisz w to?

    Zresztą - miałeś trzymać twarz zamkniętą w tym wątku.

  • 202. Data: 2013-12-21 13:38:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > chodzenia ewentualne karanie ograniczyłbym tylko do skutków.
    > Ale samochód to inna bajka - zbyt duze niebezpieczenstwo zwiazane z moca,

    Ale jak na jezdnię pod samochód wyjdzie czy wyjedzie to niebezpieczeństwo to
    samo. No i nie trzeba alkoholu do tego. Wystarczy dekoncentracja np
    rozmowami ze znajomymi.

    > Ale nie do konca rozumiem do czego dążysz. Czy mogłbys, zamiast podpytywzć
    > połsłówkami, napisać wprost? Jesteś za tym, aby było mozna jezdzic
    > samochodem po alkoholu?

    W zasadzie nie mam nic przeciwko. Znaczenie ma czy ktoś jest jeszcze w
    stanie, jaką drogą porusza się, jaki dystans ma do pokonania. Różnie na
    różnych ludzi wpływa alkohol. Niektórym w ogóle alkoholu nie trzeba. No i
    tak jeszcze nie tak dawno było, że alkohol był okolicznością łagodzącą
    popełnienia wykroczenia gdy dzisiaj przypisuje mu się jakąś niesamowitą moc
    sprawczą. Oczywiście nie polecam go, ale próg jest tak niski, że naraża
    bardziej normalnych ludzi niż naprawdę niebezpiecznych osobników. Statystyki
    wypadkowości chyba też nie potwierdzają aż tak dużego wpływu.

    > Do czego dążysz?

    By mi żadne ścierwo badania nie robiło.

    > Ok bedzie, jak nie bedzie blokował ruchu.

    Też z reguły nie blokuje

    > Kara ma mieć równiez działanie zapobiegające.
    > Jeżeli bowiem masz wymienić opony za powiedzmy 600zl a ryzykujesz
    > zapłacenie 500zł mandatu to ryzykowanie jest nieekonomiczne.

    To przecież nie spamiętasz wszystkich "zapobiegawczych" kar. Musiałbyś je
    najpierw z góry zapłacić.

    > Nie, bo piszesz nieskładnie :)

    Normalne zdanie złożone

    > Ale odpowiadając - nie, ludzie sami nie zmieniają.
    > Jadą, próbują, mówią, że jakoś to będzie, że śnieg u nas nie często itp.
    > A potem się dziwią, że mały opad i miasto zablokowane na kilka godzin.

    Miasta są zablokowane z powodu małych umiejętności czy zbyt dużego
    asekuranctwa a nie opon. Każdy miejski kierowca ma np prawie zerowe
    umiejętności w porównaniu z takim co pojeździł po zaśnieżonych jezdniach w
    górach.

    > Po pierwsze dlatego, że nie zrobił tego zawczasu i przez to doprowadzał do
    > blokowania miasta.

    Weź nie p...l. Obserwacje wyraźnie pokazują, że z reguły liczy się zupełnie
    co innego. Wystarczy np posypać te twoje skrzyżowania. Takie samo blokowanie
    miasta ma miejsce jak deszcz spadnie.

    > Po drugie dlatego, ze pomimo tego, iż wiedział, że samochód ma niesprawny,
    > dalej próbuje jechac na zasadzie: 2 km na godzine, ale jakos dojade. A
    > inni
    > mnie nie interesują.

    I ile tak pojedzie ? Trzeba dużo zaparcia by się zmagać z tańczącym
    samochodem.

    > Nie, Ty ich sprowadzasz.

    Ja nie pilnuję czy ktoś już zmienił opony czy dopiero to zrobi, choć jasne
    jest dla mnie, że lepiej gdyby to zrobił. Uznaję, że jak go stać to szybko
    do tego sam dojdzie. A jak go nie będzie stać to po prostu mniej będzie
    jeździł.

    > Argumentowi BO TAK zawsze przeciwstawiam argument BO NIE!

    A ja pierdoły nazywam pierdołami.

    > Tez.
    > Ale zauwaz - ja nie postuluje karania za letnie opony.
    > Ja postuluje karanie za skutki.
    > Wiec jezeli masz letnie ale jedziesz dobrze, nie masz problemu z ruszaniem
    > itp. to ja się takich osób nie czepiam.

    A jak masz wielosezonowe albo zimowe i masz problemy to co ?

    > Ciekawy argument.
    > Musisz go przedstawić w inynch dyskusjach przy stole wigilijnym!

    To jest argument na miarę tej dyskusji. Nie będzie mz żadnego sensownego
    wyniku. Każdy wie, że dedykowana opona jest dedykowa a niededykowanie
    niededykowana, łysa to łysa itp itd.

  • 203. Data: 2013-12-21 13:40:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-21 11:06, Cavallino pisze:

> [...]
    > jakiś problem, to nie ma sprawy.
    > Powiedzmy 100 zł za każdą godzinę spóźnienia z powodu karania dopiero

    Dlaczego ja? Sprawca niech płaci, jego ubezpieczyciel, rodzina itp.

    A Ty będziesz wypłacał odszkodowanie każdemu, komu policja czy ITD
    zawraca głowę z powodu jedynie domniemania możliwości stworzenia problemu?

    > Zresztą - miałeś trzymać twarz zamkniętą w tym wątku.

    Specjalnie dla Ciebie robię wyjątek. Powyżej pewnego kalibru bzdura nie
    może zostać bez komentarza.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 204. Data: 2013-12-21 16:59:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > O ile będziesz wypłacał odszkodowanie każdemu, u kogo skutkiem jest
    > jakiś problem, to nie ma sprawy.

    Coś ci sie pomyliło.
    Karanie za skutki polega na tym, że własnie za skutki płaci sprawca.

  • 205. Data: 2013-12-21 16:59:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Ale jak na jezdnię pod samochód wyjdzie czy wyjedzie to
    > niebezpieczeństwo to samo. No i nie trzeba alkoholu do tego. Wystarczy
    > dekoncentracja np rozmowami ze znajomymi.

    Zanim odpowiem to dopytam: No i?

> [...]
    > próg jest tak niski, że naraża bardziej normalnych ludzi niż naprawdę
    > niebezpiecznych osobników. Statystyki wypadkowości chyba też nie

    Hmm, a mógłbyś konkretniej?
    Co proponujesz?
    Badania jak na amerykańskich filmach?
    Zwiekszenie progu?
    Tachografy w kazdym samochodzie, zeby ludzie nie jezdzili zmeczeni?

    > By mi żadne ścierwo badania nie robiło.

    Ale rozumiesz, ze to oznacza równiez, ze zadne scierwo nie bedzie robiło
    badania innemu kierowcy, ktory bedzie napruty tak, ze w szoferce bedzie
    siedział tylko dzieki temu, ze sie kierowcy trzyma?

    > Też z reguły nie blokuje

    Jak nie blokuje to ja do niego nic nie mam.
    Niech sobie jedzie nawet na slickach jak potrafi.

    > To przecież nie spamiętasz wszystkich "zapobiegawczych" kar. Musiałbyś
    > je najpierw z góry zapłacić.

    Przesadzasz.
    Akurat te, ktore odnoszą sie do zdroworozsadkowych sprawa ludzie
    zapamietuja.
    Bo chyba dosc łatwo skojarzyc, ze jak nie moge ruszyc i blokuje
    skrzyzowanie bo mam letnie a jest snieg to robie źle.

    > Normalne zdanie złożone

    > Miasta są zablokowane z powodu małych umiejętności czy zbyt dużego
    > asekuranctwa a nie opon.

    Tez.
    Ale tych rzeczy nie wyplenisz.
    Natomiast problem z nieodpowiednim ogumieniem rozwiazac jest łatwo.
    A dodatkowo dzieki lepszemu ogumieniu i problem z umiejetnosciami sie
    zmniejszy bo jednak lepsze opony dadzadodatkowy margines błedu dla braku
    umiejetnosci.

    > Weź nie p...l.

    Przepraszam, kolega zabłądził do usenetu ze stadionu?

    > Obserwacje wyraźnie pokazują, że z reguły liczy się
    > zupełnie co innego. Wystarczy np posypać te twoje skrzyżowania.

    Zgadza sie. Ale jak snieg pada to sypanie nic nie da.
    A poza tym nie psypia wszystkiego wszedzie na raz.

    > Takie
    > samo blokowanie miasta ma miejsce jak deszcz spadnie.

    Przewaznie duzo, duzo mniejsze.

    > I ile tak pojedzie ? Trzeba dużo zaparcia by się zmagać z tańczącym
    > samochodem.

    Prawda. A jedna ludzie probuja. Dlatego głupote trzeba karac.

> [...]
    > jasne jest dla mnie, że lepiej gdyby to zrobił. Uznaję, że jak go stać
    > to szybko do tego sam dojdzie. A jak go nie będzie stać to po prostu

    Uznajesz to nie znaczy ze tak jest.
    Wystarczy spojrzec co sie dzieje, jak spadnie snieg.

    > A ja pierdoły nazywam pierdołami.

    Mozemy tez zastosowac taka nomenklature.
    Pierdoły waść prawisz.

    > A jak masz wielosezonowe albo zimowe i masz problemy to co ?

    Sa czasami takie warunki na ktore zadna opona tradycyjna nie pomoże.
    Z takimi sytuacjami trzeba sie pogodzic.
    A walczyc z takimi, gdzie jednak zimówka da rade a letnia nie.

    > To jest argument na miarę tej dyskusji. Nie będzie mz żadnego
    > sensownego wyniku. Każdy wie, że dedykowana opona jest dedykowa a
    > niededykowanie niededykowana, łysa to łysa itp itd.

    Kazdy wie.
    Ale pomimo tego ludziska jezdza na nieodpowiednich.
    bo pewnie sie uda.

  • 206. Data: 2013-12-21 17:18:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup

    > Dlaczego ja?

    Możesz się złożyć z innymi chętnymi na nadmierną wolność czyimś kosztem.

    >Sprawca niech płaci, jego ubezpieczyciel, rodzina itp.

    Nie, bo na każdego złapanego sprawcę będzie z 1000 nie złapanych, a
    brojących tak samo.

    > A Ty będziesz wypłacał odszkodowanie każdemu, komu policja czy ITD zawraca
    > głowę z powodu jedynie domniemania możliwości stworzenia problemu?

    Jeśli spowoduje to u niego godzinną zwłokę, to winna będzie nieudolna
    policja, więc tam po odszkodowanie.....

    > Specjalnie dla Ciebie robię wyjątek

    Nie Ty decydujesz komu wolno wyjątki robić.
    Nie załapałeś si do tej grupy.

  • 207. Data: 2013-12-21 17:20:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Coś ci sie pomyliło.

    Nie.
    Będziecie współwinni i jako tacy macie ponosić odpowiedzialność.

    > Karanie za skutki polega na tym, że własnie za skutki płaci sprawca.

    Złapany, czy każdy?
    Bo za tym drugim to bym nawet był, o ile podasz sposób żeby KAŻDEGO z nich
    złapać.
    Na razie Wasze brednie tego nie gwarantują nawet w promilu.

  • 208. Data: 2013-12-21 19:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie.
    > Będziecie współwinni i jako tacy macie ponosić odpowiedzialność.

    I to mowi ktoś kto chce duzo bardziej restrykcyjynch zmian ale absolutnie
    nie chce braź odpowiedzialności, jeżeli nie zdadzą egzaminu...

    > Złapany, czy każdy?
    > Bo za tym drugim to bym nawet był, o ile podasz sposób żeby KAŻDEGO z
    > nich złapać.
    > Na razie Wasze brednie tego nie gwarantują nawet w promilu.

    To zalezy czy chcesz sie poruszac w oparach absurdu czy rozmawiamy o
    rozwiązaniach możliwych do wprowadzenia.

  • 209. Data: 2013-12-21 19:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Możesz się złożyć z innymi chętnymi na nadmierną wolność czyimś
    > kosztem.

    Na razie to ty postulujesz nadmierne restrykcje, wiec moze to ty sie
    złożysz na koszty ich wprowadzenia, jeżeli nie zdadzą egzaminu?
    Jeżeli tak, to ja sie absolutnie zgodzę na Twoje postulaty.

    > Nie, bo na każdego złapanego sprawcę będzie z 1000 nie złapanych, a
    > brojących tak samo.

    Powtarzam - to poprawmy "wyłapywalnośc" a nie ustalajmy coraz bardziej
    restrykcyjnych praw.

    > Jeśli spowoduje to u niego godzinną zwłokę, to winna będzie nieudolna
    > policja, więc tam po odszkodowanie.....

    I ty to na serio piszesz...

  • 210. Data: 2013-12-21 22:45:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    .0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Na razie to ty postulujesz nadmierne restrykcje

    Nie są nadmierne, są akurat.

    > Powtarzam - to poprawmy "wyłapywalnośc"

    Jak już poprawimy, to wtedy możesz postulować ograniczenia zamordyzmu.
    Na dziś - nie wchodzi w rachubę.