eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Data: 2025-01-10 10:23:04
    Temat: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 09.01.2025 o 23:52, Shrek pisze:

    >> Bo istniej coś takiego jak "nadgaz" i "podgaz".
    >> Jak jedziesz "nadgazem" czyli trzymasz pedał tak, żeby nie jechało
    >> wolniej to spalanie chwilowe "trzyma" przykładowo 5L i nie spada, jak
    >> odpuścisz gaz na moment i DELIKATNIE dotkniesz, żeby się toczyć, to
    >> długa-prosta-nieograniczona zaczyna wskazywać 4,3L jako chwilowe.
    >> Spokojnie mogę to wytłumaczyć jak technicznie to działa i co się
    >> dzieje z przepustnicą i wtryskami w obu stanach, znaczy gdzie jest
    >> podawana mieszanka bogata a gdzie uboga i dlaczego to działa :)
    >
    > To wytłumacz:P

    OK, to w sumie z obserwacji po długich testach wyszło, bo wcześniej
    nigdzie tego nie czytałem i raczej działa z benzynowcem a nie z dieslem.

    Zacznijmy od tego, że aby mieć niezafałszowane informacje, tankuję po
    korek i mogę się pomylić o litr. Do zbiornika włazi 45L co wystarczy na
    950km przy oszczędniej jeździe albo na 650 przy jeździe dynamicznej w
    systemie mieszanym. Około 30% oszczędności przy oszczędzaniu i różnica
    300km na pełnym zbiorniku.

    Trasa testowa, zawsze ta sama i od początku jeździłem "przepisowo" czyli
    max 90km/h bo to krajówka ale trzymałem pedał gazu równo. Rozpędzałem
    umiejętnie nie wciskając MAX/podłoga i szybko ale w miarę dynamicznie do
    osiągnięcia 90km/h. Trzymając wtedy pedał na 90km/h ECU wskazywał
    spalanie 5,6L i tak wyjechałem 2 pełne zbiorniki ze średnim spalaniem +
    miasto ok 6L/100 czyli 850km niżej się nie dało.

    Po jakimś czasie, zauważyłem, że rozpędzając się do 95km/h i
    odpuszczając pedał gazu na moment, kiedy spadnie do 90km/h i dalsze
    utrzymanie tej prędkości, daje wskazania ECU na poziomie 4,7L. Myślę
    sobie, ktoś tu leci w kulki i łże...ale jak zrobiłem 100km więcej, to
    wyszło, że to prawda. Znając jak działają wtryski w benzynowcu, rola
    przepustnicy, dawkowanie paliwa i co ważne SKŁAD MIESZANKI, wyszło, że
    przy tym zabiegu, silnik po odcięciu chwilowym paliwa i delikatnym
    podtrzymaniu, dostaje bardziej ubogą mieszankę, czyli relatywnie mniej.

    Powtórzyłem ten zabieg w Skoda Fabia LPG i tam też to działa ale Skoda
    nie ma licznika zużycia więc musiałem się zadowolić przebiegiem na
    pełnym zbiorniku i ze spalania 8,5L zeszło do 7L czyli zajechałem dalej.

    Ważna sprawa, wystarczy tylko jeden dzień w miarę dynamicznej jazdy i
    tracimy to co zarobiliśmy. Ponieważ już mi przeszło zapierdalanie BEZ
    SENSU a pozostała mi umiejętność, to sprawdzać się nie muszę, kapeluszem
    nie jestem i rzadko kto mnie wyprzedza, skoro jadę przepisowo.
    Tyle z testów. Oczywiście, jeśli ktoś ma przebieg roczny 10kkm to może
    spokojnie mieć to w dupie, ale jeśli przebieg przekracza 30kkm i auto
    nie jest firmowe, to warto oszczędzić :)



    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: