  • Data: 2022-08-16 18:04:59
    Temat: Re: Połączenie modemów przez VoIP
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > ale np V.22 protocol
    >
    > i tam na rysunkach widze czasy np 270+/-40 ms.
    > One akurat chyba bez znacznenia, bo to do sygnalizacji, ale sa tez
    > inne.

    No to co? Pokaż coś, co miałoby uniemożliwić pracę w takich warunkach.

    No i to działało - używałem w pewnym momencie V.22 na takich łączach.

    > V.42 pewnie jeszcze bardziej skomplikowany, i jakies timeouty ma.

    Tym niemniej to działało.

    > Kabel chyba mniej.

    Jakim cudem?
    Odpal sobie choćby google maps. Warszawa - Boston to ponad 6500 km.
    Razy 2 (round trip time) = 13000 km. Nawet z prędkością światła w próżni
    to zajmie ponad 40 ms. A realnie, prędkość światła w światłowodzie,
    kabel raczej nie leży na kole wielkim itd. Pomnóż przez 2 albo 3.

    > A gdzies tam jeszcze w wyzszych predkosciach wchodzilo kasowanie echa-
    > i watpie aby modem mial bufor na pol sekundy :-)

    Swobodnie mógł mieć. Dlaczego nie? Najmniejsza (realistycznie) pamięć
    w tamtych czasach to było 6116, 2 KB RAM. W czasach Rockwelli V.32b
    pewnie znacznie więcej.
    Tak czy owak, działało - to chyba dowodzi, że mogło?
    Obawiam się, że V.32bis też działało na połączeniach satelitarnych,
    przypuszczalnie V.34 także (to już dość dawno temu było).
    --
    Krzysztof Hałasa