  • Data: 2021-09-08 00:39:01
    Temat: Re: Policja namierza komórkę
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek Jedrzejczak" 2...@g...c
    om

    > Może warto ludzi nauczyć stosownego zgłaszania swej pozycji?

    : odczytaj swoja pozycje z GPS w telefonie i wyslij pinezke na
    : numer alarmowy SMS-em ...

    Może warto nie 'pinezkę' wysłać, ale 'adres' z googlastej mapy?

    : od co najmniej 6 lat nie potrafia ogarnac tematu

    To, co zawiera pinezka z telefonu wyglądem przypominać może śmieci.
    Jeśli na to nałożą się jakieś ograniczenia SMS -- problem gotowy...

    Pinezka
    https://maps.app.goo.gl/xJwFMdDPXQQKPPRE7 <-- moje
    położenie wg pinezki z telefonicznej mapy Google

    Trzeba wysyłać coś zrozumiałego i łatwego do odczytania w razie
    braku pełnej informacji... [zazwyczaj tak trzeba mówić, by
    powiedzieć/przekazać coś zrozumiałego odbiorcom, nie zaś coś,
    co jedynie skutecznie zagłusza ciszę...]

    : wysylaja smiglowiec czy ratownikow pod bledna lokalizacje

    Czyli nie brakuje im chęci, lecz czegoś innego...

    -=-

    Ostatecznie pozycję skutecznie wskazał turysta -- tyle, że późno...

    -=-

    49.18341675426601, 20.13999639081244 <-- koordynaty
    54FW+V8 Wysokie Tatry, Słowacja <-- pinezka spod WWW
    https://maps.app.goo.gl/tm4SHJBT2ofQU5iL6 <-- pinezka z telefonicznej mapy

    SMS mógłby nie przepuścić ł lub jakoś inaczej namieszać...
    Raczej przepuszcza cyfry bez trudu...

    Wrzuciłem pinezkę spod WWW do googli -- dostałem to: 53.17483540401844, 23.1458125...
    Wrzuciłem koordynaty do googli -- dostałem to, czego szukałem... Proste...

    W najlepszym razie dostałem pozycję ponad kilometr oddaloną
    od zamierzonej, gdy wpisałem pinezkę mapy spod WWW...
    Na helikopter mało, na nogi -- być może za dużo...

    -=-

    Pinezka mapy spod Androida jest dokładniejsza, ale wygląda kiepsko...
    Pinezka
    https://maps.app.goo.gl/xJwFMdDPXQQKPPRE7
    SMS mógłby ją popsuć zupełnie...

    -=-

    Kobieta mogła wysłac coś takiego:
    Mała Wysoka
    https://maps.app.goo.gl/tm4SHJBT2ofQU5iL6

    i to coś mogło dokładnie wskazać jej położenie,
    ale SMS mógłby skiereszować przekaz...

    -=-

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82rz%C4%9
    9dne_geograficzne

    Jeśli coś dobrze funkcjonuje setki czy tysiące lat -- może warto to uszanować?
    [choćby w obliczu śmierci...] Może warto było słać SMS za SMSem?... Na różne
    sposoby zgłaszać swą pozycję... Mogła podać: skąd szła i dokąd zmierzała; co
    ciekawego widziała po drodze; kiedy wyszła ze schroniska -- czas przekłada
    się na odległość; jeśli wyszła przed zachodem -- czy słońce miała za plecami,
    czy przed sobą, czy jakoś inaczej... Niemiecki łatwiej zrozumieć via SMS niż
    głos, zwłaszcza wtedy, gdy łączność szwankuje... SMS chyba zżera mniej energii
    niż gadanie...

    BTS są raczej niezbyt często rozlokowane tam, gdzie nie ma nadmiaru ludzi...
    GNSS potrzebuje naraz co najmniej 4 satelitów -- namierzanie za pomocą BTS
    nie bazuje na cudach...

    -=-

    Mnie uczono w podstawówce, że nie wolno jeść nieznanych grzybów czy jagód...
    Nawet wiersz o tym mówiący kazano nam recytować z białkowej pamięci...
    Uczono nas zachowania w obliczu: wilka, niedźwiedzia, żmii...
    Uczono doraźnego opatrywania ran -- inna sprawa, że ponoć źle uczono...

    --