-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Postp w bateriach.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
<5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
<rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
<5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
<5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sat, 1 Aug 2020 14:52:33 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <1...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 77
Message-ID: <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1596286352 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 520 80.53.118.49:52319
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5076
X-Received-Body-CRC: 3500576663
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682120
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-08-01 o 13:44, Myjk pisze:
> Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef
>
>> Nie przestawiają się,
>
> Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
> dostrzegać.
Widzimy co innego i to jest piękne.
>> tylko dają jakieś małe okienko, żeby ten
>> wykreowany przez lobbystów popyt jakoś skonsumować.
>
> Lobbystami to są od lat koncerny naftowe i powiązane z nimi silnie koncerny
> samochodowe majace z tego tantiemy.No ale wyjaśnij mi w takim razie jak
> Niemcy, mając taką gospodarkę motoryzacyjną (spalinową) mogą sobie strzelać
> w stopę i nakazywać, idealnie prosperujacy przemysł samochodowy, zmieniać o
> 180 stopni? Ja wiem że logika to skomplikowana jest, ale bez przesady. Weź
> otwórz oczy.
Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
łatki w świecie technicznym,
że nie ogarniają tematu.
Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.
>> Niech rządy dają dotacje, to my trochę naprodukujemy tego,
>> ale opłacalne to specjalnie nie jest i dlatego na razie
>> nie ma sensu się angażaować ale jak coś można opchnąć
>> to warto przytulić pieniążki.
>
> Oczywiście, bo jak dotowane były spaliniaki (i nadal są, np. hybrydy) to
> jest super, ale jak się dotuje jeszcze czystsze i energooszczędne elektryki
> to jest źle.
Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile będzie brudnego,
to sam się ze śmiechu złożysz na pół.
>> Już niedługo będą sie tu toczyły dyskusje czy nazwać głupotą
>> zaśmiecanie środowiska bateriami tylko po to, żeby wypełnić chwilowe,
>> wykreowane przez lobbystów zapotrzebowanie na zasięg elektryczny.
>
> Tylko jeśli udowodnisz że produkcja prądu (rewolucja OZE już dawno w toku
> jakbyś nie zauważył, na przykładzie wspomnianych Niemców którzy czasem już
> oddają innym prąd z OZE bo nie mają co z nim robić), baterii i ich
> utylizacja to gorszy syf niż wyprodukowanie tego wszystkiego czego w EV nie
> ma, tj. skrzyni biegów, silnika spalinowego (z wszelkimi komponentami),
> całą otoczką która towarzyszy tej produkcji (transport), rafinacją olejów
> (i transportem) żeby te silniki i skrzynie biegów mogły w ogóle pracować, z
> uwzględnieniem szkody dla środowiska z powodu lania się olejów na drogi z
> zaniedbanych pojazdów (popatrz sobie na jezdnię przed dowolnymi światłami
> czy sklepem i zobacz ile tego syfu leci na drogi), oraz utylizacji tych
> olejów (i tu przypominam, wymiana przeciętnie 4L oleju co 15tkm, a niektóre
> oszołomy nawet co 10 albo nawet co 5kkm olej wymieniają żeby silniczek
> przypadkiem nie skiełznął przedwcześnie) dalej emisji jałowej (praca
> silnika na postoju np. na światłach, brak odzyskiwania energii z hamowania)
> ze spalania palwa (i jego rafinacji wraz transportem) to pogadamy. Ale wiem
> że nie udowodnisz swojej tezy.
W zamian za te niedogodności otrzymujesz środek transportu
w miarę szybki, o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje właściwości
i za to klienci płacą.
Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.
> Póki co oczywiste jest, że baterie mają żywotność znacznie większą niż ma
> wytrzymałości względnej przeciętny samochód. Tak, mówię tu o wtórnym
> wykorzystaniu baterii np. w powerbankach, które trzeba będzie tak czy siak
> zacząć budować -- a czy z nowych czy z używanych baterii... no chyba
> oczywiste że lepiej jednak z używanych które już nie zaspokajają potrzeb
> drogowych bo niektórzy muszą koniecznie na parę wypadów w roku mieć 500km
> zasięgu między ładowaniem.
Technologia przyszłosci?
Nie sądzę.
Raczej coś innego - prędzej "atom z dyskietki".
Następne wpisy z tego wątku
- 01.08.20 16:43 Myjk
- 01.08.20 16:49 Cavallino
- 01.08.20 16:53 Cavallino
- 01.08.20 17:27 cef
- 01.08.20 17:30 cef
- 01.08.20 17:48 cef
- 01.08.20 18:13 Cavallino
- 01.08.20 18:13 Cavallino
- 01.08.20 18:22 WS
- 01.08.20 18:45 cef
- 01.08.20 18:53 cef
- 01.08.20 21:13 RoMan Mandziejewicz
- 01.08.20 21:28 Jacek Maciejewski
- 01.08.20 22:08 nadir
- 02.08.20 06:14 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
Najnowsze wątki
- 2024-05-24 Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- 2024-05-24 Wiewiórki, szczury i myszy...
- 2024-05-24 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-05-24 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-24 Zabrze => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2024-05-24 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-24 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-24 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-24 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)