eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sat, 1 Aug 2020 14:52:33 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 77
    Message-ID: <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1596286352 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 520 80.53.118.49:52319
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5076
    X-Received-Body-CRC: 3500576663
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682120
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-01 o 13:44, Myjk pisze:
    > Sat, 1 Aug 2020 11:20:52 +0200, cef
    >
    >> Nie przestawiają się,
    >
    > Oczywiście że się przestawiają, tylko kompletnie ślepy może tego nie
    > dostrzegać.

    Widzimy co innego i to jest piękne.

    >> tylko dają jakieś małe okienko, żeby ten
    >> wykreowany przez lobbystów popyt jakoś skonsumować.
    >
    > Lobbystami to są od lat koncerny naftowe i powiązane z nimi silnie koncerny
    > samochodowe majace z tego tantiemy.No ale wyjaśnij mi w takim razie jak
    > Niemcy, mając taką gospodarkę motoryzacyjną (spalinową) mogą sobie strzelać
    > w stopę i nakazywać, idealnie prosperujacy przemysł samochodowy, zmieniać o
    > 180 stopni? Ja wiem że logika to skomplikowana jest, ale bez przesady. Weź
    > otwórz oczy.

    Mam otwarte i nie widzę takiej zmiany.
    Znam niemiecki przemysł i widzę, że robią dokładnie
    tylko takie minimum, żeby nie dostać propagandowej
    łatki w świecie technicznym,
    że nie ogarniają tematu.
    Ale liczyć potrafią i wiedzą, że to droga do nikąd.

    >> Niech rządy dają dotacje, to my trochę naprodukujemy tego,
    >> ale opłacalne to specjalnie nie jest i dlatego na razie
    >> nie ma sensu się angażaować ale jak coś można opchnąć
    >> to warto przytulić pieniążki.
    >
    > Oczywiście, bo jak dotowane były spaliniaki (i nadal są, np. hybrydy) to
    > jest super, ale jak się dotuje jeszcze czystsze i energooszczędne elektryki
    > to jest źle.

    Jak policzysz ile tego czystego prądu potrzeba z OZE a ile będzie brudnego,
    to sam się ze śmiechu złożysz na pół.

    >> Już niedługo będą sie tu toczyły dyskusje czy nazwać głupotą
    >> zaśmiecanie środowiska bateriami tylko po to, żeby wypełnić chwilowe,
    >> wykreowane przez lobbystów zapotrzebowanie na zasięg elektryczny.
    >
    > Tylko jeśli udowodnisz że produkcja prądu (rewolucja OZE już dawno w toku
    > jakbyś nie zauważył, na przykładzie wspomnianych Niemców którzy czasem już
    > oddają innym prąd z OZE bo nie mają co z nim robić), baterii i ich
    > utylizacja to gorszy syf niż wyprodukowanie tego wszystkiego czego w EV nie
    > ma, tj. skrzyni biegów, silnika spalinowego (z wszelkimi komponentami),
    > całą otoczką która towarzyszy tej produkcji (transport), rafinacją olejów
    > (i transportem) żeby te silniki i skrzynie biegów mogły w ogóle pracować, z
    > uwzględnieniem szkody dla środowiska z powodu lania się olejów na drogi z
    > zaniedbanych pojazdów (popatrz sobie na jezdnię przed dowolnymi światłami
    > czy sklepem i zobacz ile tego syfu leci na drogi), oraz utylizacji tych
    > olejów (i tu przypominam, wymiana przeciętnie 4L oleju co 15tkm, a niektóre
    > oszołomy nawet co 10 albo nawet co 5kkm olej wymieniają żeby silniczek
    > przypadkiem nie skiełznął przedwcześnie) dalej emisji jałowej (praca
    > silnika na postoju np. na światłach, brak odzyskiwania energii z hamowania)
    > ze spalania palwa (i jego rafinacji wraz transportem) to pogadamy. Ale wiem
    > że nie udowodnisz swojej tezy.

    W zamian za te niedogodności otrzymujesz środek transportu
    w miarę szybki, o sporym zasięgu, szybko odnawiający swoje właściwości
    i za to klienci płacą.
    Napisz jak bardzo śmiecą akumulatory.

    > Póki co oczywiste jest, że baterie mają żywotność znacznie większą niż ma
    > wytrzymałości względnej przeciętny samochód. Tak, mówię tu o wtórnym
    > wykorzystaniu baterii np. w powerbankach, które trzeba będzie tak czy siak
    > zacząć budować -- a czy z nowych czy z używanych baterii... no chyba
    > oczywiste że lepiej jednak z używanych które już nie zaspokajają potrzeb
    > drogowych bo niektórzy muszą koniecznie na parę wypadów w roku mieć 500km
    > zasięgu między ładowaniem.

    Technologia przyszłosci?
    Nie sądzę.
    Raczej coś innego - prędzej "atom z dyskietki".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: