    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2e4940$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2fa834$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <5f2ffced$0$17349$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
    <5f3051f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 11 Aug 2020 11:16:52 +0200

    Sun, 9 Aug 2020 21:43:46 +0200, J.F.

    > No i o tym mowie - ze niektorym Tesla moze sie spodobac :-)

    Nie tyle Tesla , a po prostu EV się ludziom podobają, ale przez dziwne
    przekonania -- bo (1) drogie, bo (2) mały zasięg, bo (3) długie ładowanie
    -- ich nie kupują.

    Ad. 1. Drogie, jak się nie porówna parametrów, albo nie przyłoży do analizy
    realnych potrzeb.

    Ad. 2. 300-400 km zasięgu, tego drogiego przecież auta, to 3-4x więcej niż
    większości potrzeba, czyli znowu patrz punkt pierwszy pod kątem analiza
    potrzeb -- a nie muszę mieć ICE, bo MOŻE będę musiał przejechać 1200km raz
    w roku bez sikania i jedzenia. Ja też sobie poprzedni samochód (Mazda6 z
    CiTD) kupiłem bo stwierdziłem że będzie wystarczajaco komfortowy, oszczędny
    na trasie, by zjeździć europę. I gucio, latałem samolotem, 3x w ciągu 10
    lat pojechałem w dłuższą trasę >1000km jednorazowo.

    Ad. 3. 15 minut ładowania na 300km to nie jest wcale dużo patrząc na punkt
    2 i uwzględniając że odpoczywać, sikać i jeść w czasie podróży trzeba i tak
    realnie normalna osoba jadąca spaliniakiem w trasie trwającej 8-10h spędza
    na postoju podobną ilość czasu. Tylko przeświadczenie że samo tankowanie
    trwało 5 minut ją zwozdzi w ogólnym rozrachunku.

    > Moze i Porsche to fajny samochod, ale jak widac - to samochod dla
    > nielicznych.
    > Reszta mowi ze golf lepszy :-)

    Toć przecież o tym jest dyskusja i postawione jest pytanie -- skoro Golf
    lepszy to dlaczego za wzór porównujący koszty zakupu biorą sobie Teslę? A
    jeśli juz biorą Teslę to czemu nie biorą ekwiwalentu spalinowego który ma
    podobne osiągi? No bo tu mamy sportowe auto które Tesla objeżdża, nawet nie
    tyle do setki (bo tu żaden spaliniak, nawet mocno kombinowany, nie ma
    większych szans), co na sporym odcinku, a przecież to tylko auto cywilne,
    znacznie bardziej komfortowe i pakowne chociażby niż sportowe auta.

    Podaj jakiś ekwiwalent spalinowy który da chociaż podobny komfort jazdy
    (ciszę w kabinie) i te, nie wiem, nawet 5 sek. do setki. Trzeba pewnie
    jakieś Audi A6 z ~3 litrowym silnikiem minimum zakupić, które kosztować
    będzie więcej Tesla.

    > Zbyt cichych nie lubie.
    > Ale ona aby na pewno taka cicha ? Nie tylko silnik halasuje.

    Podkręć sobie na postoju silnik do podróżnych 2500 obrotów (bez obciążenia
    przecież!) to zobaczysz ile hałasu silnik spalinowy generuje (o wibracjach
    nie wspomnę). EV jest ZNACZNIE cichszy i co za tym idzie, komfortowy.
    Zresztą robiłem porównanie, i przedstawiałem wielokrotnie tutaj na grupie w
    podobnych dyskusjach (tylko wszyscy oponennci bez wyjątku to zignorowali),
    mojej Mazdy6 (sedan segment D) do Outlandera PHEV (SUV segment D). Jak ktoś
    twierdzi że podczas jazdy nie słychać silnika, to zwyczajnie zakłamuje
    rzeczywistość. Odnośnie innych hałasłów, to przecież Mazda6 jest sedanem z
    całkiem niezłym współczynnikiem oporu, vs Outlander który jest zwyczajną
    szafą trzydrzwiową na kołach.

    https://www.youtube.com/watch?v=NpkmdRgGBRA
    https://www.youtube.com/watch?v=m5yf_wZ__a4

    > IMO - mnie by zszedl bardzo szybko. Moze i fajnie jezdzi,
    > ale ta lampka rezerwy za szybko miga :-P

    Znaczy ile średnio dziennie przejeżdżasz?

    > Bo sie zapalaja ? :-)

    Spaliniaki owszem częściej płoną niż EV, do tego są mniej sztywne niż EV,
    mają też gorzej położony środek ciężkości.

    > Jak to mowili - razem z psem macie przecietnie po 3 nogi :-)

    Nawet jeśli są tacy którzy potrzeują jechać więcej, to jest to margines. A
    o marginesie się nie dyskutuje. Szczególnie że i ten margines by pewnie dał
    sobie radę w EV, tylko nie chce nawet spróbować. Czasami odnoszę wrażenie,
    że ludzie, pomimo że mózgi mają, to bardziej są uparci niż krowy. Siła
    przyzwyczajenia jest tak silna, że żadne argumenty nie trafiają. Patrz
    przekonanie że wunglem i drewnem najtaniej się ogrzewa domy.

    > Trzeba poczekac w kolejce do ladowarki ...

    Przy 15 minutowym ładowaniu, gdzie na stacji benzynowej spędza się 5-10
    minut (jak trzeba w kolejce przy kasie postać) kolejek raczej dużo nie ma.
    Zresztą jestem na grupach o EV i głównym problemem jaki ludzie zgłaszają,
    to smrodzarze spalinowi zajmujący miejsca postojowe do ładowania EV a nie
    ilość chętnych do ładowania (pomimo mizernej infrastruktury).

    > Tylko ja sie obawiam, ze to beda 3 przystanki po godzinie, i to juz
    > jest denerwujace.

    Jak się system usprawni (zresztą w Tesli chyba to jest u podstaw), to
    będzie informacja gdzie są wolne miejsca tak aby nie trzeba było czekać
    jeśli się ma ciśnienie (a niewykluczone że i rezerwacja miejsca będzie).
    Zawsze można podjechać 10 minut wcześniej na wolną ładowarkę a ładować się
    krócej niż maksymalny czas.

    > Zreszta co tu dyskutowac, kup sobie Tesle, napisz po roku :-)

    Przecież użytkowników trochę jest, takich co narzekają na ładowanie jest
    promil.

    > Widac Musk potrafi :-)

    No dobra, a Leafa czy iMiEVa chłodzonego powietrzem widziałeś z powodu
    przegrzania? Zresztą nowy Leaf ma już baterię chłodzoną (w końcu!) cieczą.

    --
    Pozdor
    Myjk