eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowoli idzie w dobra strone! › Re: Powoli idzie w dobra strone!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!eternal-september.org!feed
    er.eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Powoli idzie w dobra strone!
    Date: Sat, 17 Oct 2020 17:27:45 +0200
    Organization: Bambucco.Corp.Ltd
    Lines: 26
    Message-ID: <1jyq6jl0xqjvx$.jyyeyhet8yfv.dlg@40tude.net>
    References: <rm9b2c$e5b$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5626586638$20201015133943@squadack.com>
    <rm9ea8$glp$1$horizn@news.chmurka.net>
    <6664893787$20201015161328@squadack.com>
    <rmajc6$a2q$1$opajak@news.chmurka.net>
    <13l3yswn2moyd$.199b6q7s5589y$.dlg@40tude.net>
    <1nhw5p07n6st6$.dlg@myjk.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="2a18295ba1c05c2766fbaf1ef3801b7a";
    logging-data="31746";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19fUGjH+7R2jsgrbQd6yrw5"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:wLGhfiM4TpWN9KKJ+oWuJ4LWnF8=
    X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
    t.<O
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686333
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 17 Oct 2020 17:14:23 +0200, Myjk napisał(a):

    > Ale na sprawność składa się nie tylko sama elektroliza. Trzeba mieć wysoko
    > oczyszczoną wodę, trzeba wodór zmagazynować, trzeba go przetransportować do
    > stacji, a w końcu przetworzyć na energię. Ostatecznie sprawność auta
    > napędzanego wodorem to jest żal na kółkach,
    I tak przebija te marne 20% spaliniaków. No i mówisz tak jakkbyś nie
    dostrzegał że ropę trzeba wydobyć, przetransportować, przerafinować i
    też rozwieźć a tego do sprawności spalinowych jakoś nie wliczasz :) A
    ropa najczęściej daleko a woda blisko.
    >szczególnie jak to zestawić z
    > ceną samochodów z ogniwem paliwowym na wodór.
    A to jest inna bajka. Do kłopotów też bym dołączył zagrożenie wybuchem
    czy pożarem, bo technologie dystrybucji i przechowywana wodoru są mocno
    niedoskonałe i na dodatek kosztowne.
    >Dlatego jeszcze długo FCEV
    > nie zagości pod strzechami, i wodór przez lata będzie napędzać transport
    > gabarytowy (tiroloty i autobusy, może kolej i statki) -- czyli wszędzie tam
    > gdzie dystrybucja rozproszona nie będzie konieczna.
    Dlatego przejściowo będziemy używać elektryków bo infrastruktura w
    sporej części już jest a operowanie nią prostsze niż wodorową.


    --
    Jacek
    -I hate haters-

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: