  • Data: 2022-09-22 20:32:12
    Temat: Re: Poziom oleju
    Od: adam <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-09-21 o 23:37, pueblo pisze:

    > Chodzi o zawór w filtrze? To nie rozumiem. Czytam, że zapobiega on
    > wydostawaniu się oleju z filtra po zgaszeniu silnika, czyli jeśli
    > puścił, to olej z filtra będzie spływał i poziom na bagnecie powinien
    > się podnieść?

    Nie znam tego dokładnie, tyle wiem, co mi mój mechanik powiedział.
    W samym filtrze oleju jest niewiele, jak spłynie do miski, to różnica
    nie będzie duża. Ten zawór jest gdzieś jeszcze niżej w obiegu, zapobiega
    cofnięciu się oleju nie tylko z filtra, ale też zatrzymuje olej w
    różnych innych elementach silnika, dzięki temu po uruchomieniu jest tam
    od razu smarowanie. Tyle usłyszałem kiedyś od niego i utkwiło mi w
    głowie, bo też nie wiedziałem.