-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
<og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <oga51c$70t$1@node1.news.atman.pl>
From: Elektrolot <e...@N...pl>
Date: Wed, 31 May 2017 14:59:11 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <oga51c$70t$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 17
Message-ID: <592ebe22$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.5.163.244
X-Trace: 1496235554 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 83.5.163.244:54961
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718593
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-26 o 23:00, SnCu pisze:
> No to w silniku DC to jest zupełnie inna sprawa, bo jego trzeba w zasadzie zasilać
prądem stałym, a
> przynajmniej jednokierunkowym z PWM. To jest coś innego niż falownik, bo przy
falowniku chodzi o
> wytworzenie przebiegu przemiennego, a w PWM tylko regulujemy średnią wartość
napięcia stałego - to w
> tym przypadku indukcyjność uzwojeń działa na korzyść, bo wygładza napięcie.
Indukcyjność "wygładza" prąd a nie napięcie. Moment silnika DC jest proporcjonalny do
prądu wirnika,
więc im większe tętnienia prądu to i większe tętnienia momentu.
> Na silnikach komutatorowych to ja się za bardzo nie znam, z teorii wiem, że większe
obroty uzyskuje
> się przez osłabienie pola wzbudzenia, a to również będzie obserwowane jako
zwiększenie mocy.
Gdy odwzbudzamy silnik to nie ma on większej mocy. Moment silnika zależy
proporcjonalnie od
strumienia wzbudzenia. Przy momencie obciążenia znamionowym i prędkości powyżej
znamionowej, prąd
silnika wzrośnie powyżej znamionowego (aby utrzymać moment znamionowy), jak to się
skończy to wiadomo...
Zresztą dla dowolnego silnika panuje zasada, że do prędkości znamionowej powinno się
sterować tak
aby moment silnika był stały, a powyżej prędkości znamionowej stała moc.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.05.17 16:38 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 10:03 Adam Wysocki
- 01.06.17 10:24 ww
- 01.06.17 11:30 Elektrolot
- 01.06.17 11:44 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 11:48 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 12:12 Elektrolot
- 01.06.17 13:17 Adam Wysocki
- 01.06.17 13:44 Adam Wysocki
- 01.06.17 14:27 Elektrolot
- 01.06.17 14:55 Marek S
- 01.06.17 15:09 Elektrolot
- 01.06.17 15:16 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 15:32 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 15:35 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA
- 2025-07-24 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-24 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-24 Fundacja Wolność od Religii domaga się wyjaśnień ws zawierzenia Powiatu Wschowskiego Maryi Królowej Polski
- 2025-07-23 Teoria Organizacji w Ujęciu Totaliztycznym - NOWA MONOGRAFIA