-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Date: Thu, 1 Jun 2017 14:09:24 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ogp76k$mg$3$gof@news.chmurka.net>
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
<5926ae11$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<og6goq$oan$1$gof@news.chmurka.net>
<5926de1b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<og9b5t$qtl$1$gof@news.chmurka.net>
<59283e5f$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<ogjqju$tnu$1$gof@news.chmurka.net>
<592d8f66$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
<ogm3jf$qg5$1$gof@news.chmurka.net>
<592ed57c$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<ogohnj$p02$1$gof@news.chmurka.net>
<592fe1f8$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
<ogot40$t26$2$gof@news.chmurka.net>
<59301758$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 1 Jun 2017 14:09:24 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="720";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.1-20161224 ("Daill") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:BqaEmvZvaa06KjLZio0ORqO3Bjo=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718641
[ ukryj nagłówki ]Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
>> Tego nie umiem znalezc. Mamy w ogole ten sam datasheet?
>
> Tak. Jest jeszcze nota aplikacyjna.
Tak... znalazlem juz.
>>> To wyjaśnili Koledzy w odpowiedzi o starych magnetofonach kasetowych.
>>
>> Koledzy wspominali tylko o SEM wirnika i o wylaczniku odsrodkowym, tu jak
>> rozumiem zadnego pomiaru SEM nie ma.
>
> Ależ jest, na tym samym kablu, co Vbat.
Ale to nie pomiar predkosci tylko (posrednio) obciazenia. Tego wlasnie sie
boje.
Teraz mam regulator PWM na NE555, pomijajac za mala czestotliwosc (i
piszczenie silnika) nie sprawdza sie to dobrze. Obciazenie silnika bardzo
wplywa na obroty, wiec zwiekszam wypelnienie, a potem podnosze wiertarke
(przestaje chwilowo wiercic / szlifowac) i obroty mocno rosna.
> Moim skromnym zdaniem, to jest w ogóle nierealne. Aby silnik kręcił się
> powoli, musi mieć niskie napięcie. A wtedy moc będzie mizerna nawet przy
> dużym prądzie.
Hmm, kwestia tego "powoli". Nie chce 1 obrotu na sekunde, jak bedzie 30 to
tez bedzie dobrze.
No i nie zalezy mi na mocy przy tych niskich obrotach. Zalezy mi zeby on
nie rozpedzal sie jak szalony, gdy zdejmuje mu obciazenie, tak jak to
dzieje sie teraz. Niech moc dostarczana bedzie malutka, akurat taka, zeby
pokonac niewielkie opory silnika i utrzymac te stosunkowo niskie obroty.
Potem go obciaze i chce, zeby wtedy moc wzrosla tak, zeby pod obciazeniem
obroty byly mniej wiecej takie same.
> Przy tak małych silnikach zmniejszanie wypełnienia poniżej, z
> grubsza, 20% prowadzi do tego, że "silnik zatrzymuje się od samego
> patrzenia na".
Tak - u mnie tak jest. Dlatego jak zacznie sie zatrzymywac, chce mu
zwiekszac wypelnienie...
> Jeśli chcesz niskie obroty i mały silnik, to zastosuj przekładnię, ale
> to już zupełnie inna bajka...
Nie chce niskich, chce regulacje :)
Czasem wierce w stali albo cos poleruje i wtedy lepsze sa male obroty
(i spora moc, idealna bylaby wtedy przekladnia), a czasem wierce w PCB
i potrzebne sa wieksze obroty, a moc niewielka...
Przekladnie juz mialem, wywalilem bo do PCB obroty byly duzo za male
nawet przy zasilaniu 18V.
> Przy okazji: schemat dotarł?
Tak, dzieki.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.17 16:51 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 16:56 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 17:02 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 22:30 Pcimol
- 02.06.17 02:09 SnCu
- 02.06.17 02:17 SnCu
- 02.06.17 11:20 Paweł Pawłowicz
- 02.06.17 12:15 Adam Wysocki
- 02.06.17 12:17 Adam Wysocki
- 02.06.17 15:40 Paweł Pawłowicz
- 02.06.17 16:06 Elektrolot
- 02.06.17 16:21 Elektrolot
- 02.06.17 16:55 J.F.
- 02.06.17 16:59 J.F.
- 02.06.17 17:24 Elektrolot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Disk on Module, czym to odczytać?
- Pasta ochronna? Lutownicza?
- zagadka pneumatyczna
- Klip testowy, jak sie to używa
- Jak sie smazy elektronike z odleglosci kilkuset metrów?
- William Shockley, co-inventor of the transistor
- Gazowy kocioł CO regulacja cyklingu i regulacja pogodowa
- Zamek elektroniczny
- szablon do pasty DIY
- Głośnik potrzebny
- Silikonowy przewód ekranowany
- Wtyk bananowy ekranowany
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- daltonizm
- Mały Linux
Najnowsze wątki
- 2025-11-17 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-11-17 Białystok => React Developer with knowledge of C++ <=
- 2025-11-17 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-11-17 Skąd się bierze prawo?
- 2025-11-17 NOWY: 2025-11-16 IBM i Holocaust - komentarz.pdf
- 2025-11-16 PESEL i problemy
- 2025-11-16 Jak przywrócić motyw?
- 2025-11-16 policja ochrania
- 2025-11-16 Disk on Module, czym to odczytać?
- 2025-11-16 Disk on Module, czym to odczytać?
- 2025-11-15 zaściankowe bydło
- 2025-11-15 Pasta ochronna? Lutownicza?
- 2025-11-14 "Partia rządzi, partia radzi. Partia nigdy cię nie zdradzi..."
- 2025-11-14 Czyja PRAWNA wina: Ukraina zestrzeliła ruski pocisk Iskander na ambasadę Azerbejdżanu
- 2025-11-14 Warszawa => Junior Rekruter <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei